ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

به گزارش خبرگزاری اخبار ما، براساس گزارش مجله خودرو، سوزوکی آلتو، 6,000 دلار؛ موتور ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی با گیربکس CVT ، به صورت هیبریدی نیز عرضه می‌شود.

در کشورهای زیادی، حتی آمریکا فروخته می‌شود، حتی به نام مزدا کارول و در هندوستان به نام ماروتی آلتو تولید و فروخته می‌شود. قیمت اندک آن به این معنی نیست که فقط مختص کشورهای روبه‌توسعه یا فقیر باشد.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

دایهاتسو میرا، 7,800 دلار؛ از زیرمجموعه‌های تویوتا، چند سالی از توقف تولید آن در ژاپن می‌گذرد؛ اما همچنان در کشورهای دیگر مثل پاکستان تولید می‌شود، پیشرانه ۳ سیلندر ۶۶۰ سی‌سی ۴۸ اسب + گیربکس اتوماتیک که در نسخه توربو به ۶۳ اسب می‌رسد.

پاکستان یکی از مهم‌ترین بازارهای این خودرو به حساب می‌اید در مدل‌های ۳ و ۵ در ساخته می‌شود، با طول کمتر از ۳.۴ متر مناسب شهرهای شلوغ و معابر و خیابان‌های تنگ شهرهای پرجمعیت است.

با موتورهای مختلف بر اساس تجهیزات و امکانات عرضه می شود.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

نیسان مارچ، موتور ۱.۶ لیتر ۱۰۶ اسب + گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک یا دستی ۵ ‌سرعته، برخلاف بسیاری از خودروهای ارزان‌قیمت، ظاهر زیبایی دارد، از بازارهای مهمش آمریکای لاتین است که با قیمت ۱۲ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

تویوتا پاسو، 11,000 دلار؛ به نام دایهاتسو سیریون و بون و سوبارو جاستی و در مالزی، با نام پرودوآ میوی عرضه می‌شود. موتور یک، یا ۱.۳ لیتری + گیربکس CVT، از مهم‌ترین بازارهایش پاکستان، هندوستان، کشورهای آفریقایی و جنوب شرق آسیا است.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

هوندا سریN، هفت هزار دلار، با طول ۳.۴ و عرض کمتر از ۱.۵ متر از کلاس Kei Car که بر اساس آن، مدل‌های دیگری مثل N-van و N-wagon و N-box نیز ساخته می‌شود، کوچک‌ترین خودروهای ژاپنی که قابلیت تردد قانونی در خیابان‌ها و جاده ها دارند. پیشرانه ۶۶۰ سی‌سی ۳ سیلندر ۵۸ اسب یا نسخه توربو ۶۳ اسب یا نسخه هیبرید، دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

نیسان ورسا، 16,000 دلار، موتور ۱.۶ لیتر ۱۲۲ اسب + گیربکسCVT یا ۵ سرعته دستی؛ کیفیت سواری، طراحی زیبای داخلی و مصرف سوخت مناسب از نقاط قوتش است و فضای کم اتاق نیز از جمله نکات منفی است.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

سوزوکی سلریو، 10,000 دلار، در هندوستان با برند ماروتی فروخته می‌شود. پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتر ۶۷ اسب + گیربکس اتوماتیک AMT، به منظور بهینه‌تر بودن پیشرانه، برای هر سیلندر دو نازل انژکتور در نظر گرفته شده، تایرها با وجود ۱۵ اینچی بودن، به خاطر ارتفاع زیاد اتاق که برای جاداری بیشتر طراحی شده کوچک به نظر می‌آیند. طولی آن حدود ۳.۷ متر است.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

میتسوبیشی میراژ، 17,000 دلار، در دو نسخه هاچبک و سدان ساخته می‌شود. نسخه سدان با نام میتسوبیشی آتراژ در بعضی بازارها به فروش می‌رسد. تجهیزات ایمنی و رفاهی خوبی دارد. برای تمام مدل‌ها و تیپ‌های میراژ، موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر به قدرت ۷۸ اسب بخار در نظر گرفته شده است و گیربکس نیز از نوع CVT هست. نسل فعلی این خودرو که در بسیاری از بازارها، رقیب کیا ریو و شورلت اسپارک است، در سال ۲۰۱۲ طراحی شده است و همچنان بعد از تجربه چندین فیس لیفت و به‌روزرسانی، تولید می‌شود.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

تویوتا کرولا کراس، 24,000 دلار، کرولا که به‌عنوان پرفروش ترین خودرو تاریخ شناخته می‌شود، از حالت یک سدان اقتصادی صرف خارج شده و دو نسخه خاص نیز به این نام افزوده شده است. یکی کرولا هاچبک GR که یک هاچبک تند و تیز است و دیگری تویوتا کرولا کراس که حکم یک کراس اوور کوچک را بر اساس پلتفرم کرولا بازی می‌کند.

تویوتا این خودرو را برای افرادی در نظر گرفته که استهلاک پایین کرولا را در قامت یک کراس اوور کوچک می‌خواهند و به این ترتیب بتواند بر آمار فروش این نام بیفزاید. نسخه ۲۰۲۴ این خودرو، یک موتور ۲ لیتری ۱۶۹ اسب بخاری دارد که البته در نمونه هیبریدی قدرت آن به ۱۹۶ اسب بخار می‌رسد. کرولا کراس را می‌توان به صورت دو دیفرانسیل نیز سفارش داد.

ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی چند؟/ عکس

هوندا سیویک، 24,000 دلار، با توجه به امکانات خوب و خوشنامی این خودرو، گزینه ارزان‌قیمت و ایدئالی برای افرادی است که به دنبال یک خودرو نسبتا ارزان‌قیمت، اقتصادی و اسپرت هستند. برای این خودرو یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری به قدرت ۱۵۸ اسب بخار و یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر به قدرت ۱۸۰ اسب بخار در دسترس است. هرچند که هوندا سیویک حتی در نسخه پایه نیز دارای طراحی زیبا و تهاجمی است؛ اما برای افرادی که به دنبال یک هات هچ با عملکرد بسیار بالا هستند، هوندا سیویک تایپ R نیز ساخته می‌شود

227227

دکمه بازگشت به بالا