فرهنگی

توسعه کیفی رسانه‌ها در دستور کار معاونت مطبوعاتی قرار گرفت/// شیفت شب

همایش ملی مدیران کل فرهنگ اسلامی و رهبری استانی که صبح یکشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد، میزبان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. در روز دوم.

به گزارش اخبار ما، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دومین روز از همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، برخی معاونان و روسای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش حضور یافت و گزارشی را ارائه کرد. فعالیت ها و فعالیت های گروه آنها به سوالات و دغدغه های مدیران کل فرهنگ اسلامی و رهنمودهای استان های کشور در حوزه های مربوطه پاسخ داد.

افزایش رسانه های تخصصی در استان ها

فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت رسانه های استانی از اولویت های نمایندگان مجلس است.

وی درباره افزایش تعداد رسانه ها در کشور افزود: در صدور مجوزها بیشتر به توسعه کیفی توجه می کنیم تا توسعه کمی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها باید به آن توجه کنند. ” “

مهدی پور گفت: رسانه های تخصصی در استان ها باید افزایش یابد.

وی ادامه داد: می توان از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری برای مدیریت افکار عمومی استفاده کرد و همه ما موظفیم اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سازمان ها و رسانه ها اجرا کنیم.

معاون سخنگوی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: توسعه کیفی رسانه، تبلیغات و توجه به نقاط مختلف کشور از جمله موضوعاتی است که در دستور کار مجلس قرار دارد.

رسانه ها موظف به تامین خبرنگاران هستند

در بخش دوم این همایش، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی، با ارائه مجموعه ای از اقدامات و فعالیت های این بخش از معاونت روابط عمومی، گفت: یارانه ها طبق قوانین و مقررات به اصحاب رسانه پرداخت می شود. “

وی با بیان اینکه باید محتوای رسانه ها مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: خبرنگاری باید به عنوان یکی از مشاغل رسمی در کشور شناخته شود و این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بیمه اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر، ادامه داد: بیمه صندوق اعتباری هنر برای خبرنگاران و افرادی در نظر گرفته شده است که در گذشته فعالیت رسانه ای داشتند اما اکنون در این حوزه فعالیتی ندارند و رسانه ها موظفند خبرنگاران را بیمه کنند.» آنها خودشان هستند.

وی در عین حال توضیح داد: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، اصحاب رسانه موظف به تامین امنیت نیروهای خود هستند و اگر رسانه ها کد کارگاه های بیمه را نداشته باشند، اطلاعیه دولتی دریافت نمی کنند. “

شمسایی در خصوص وضعیت کیوسک ها ادامه داد: در حال حاضر نظارت بر فعالیت کیوسک ها بر عهده شهرداری هاست و در تلاش هستیم تا آن را رصد و رفع کنیم.

وی افزود: توجه ویژه ای به روزنامه های استانی و محلی خواهیم داشت.

شمسایی در قسمت دوم سخنان خود تاکید کرد: ادارات اصلی در استان ها از صدور کارت مطبوعاتی برای همکاران خودداری کنند و برای معرفی رسانه های غیرمجاز در استان ها تلاش کنند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه تبلیغ در کشور را بر عهده دارد

محسن حدادی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی گفت: مسئولیت تبلیغ در کشور بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما از این حوزه فعال و تاثیرگذار حمایت و حراست خواهیم کرد.

وی در عین حال توضیح داد: اختیارات وزارت فرهنگ و رهبری در حوزه تبلیغات دولتی واحد است و سایر نهادها و سازمان ها همپای وزارت فرهنگ هستند. وی افزود: در خصوص صیانت از زبان فارسی و نظام ورود به اصناف در نظر داریم با همکاری استان ها و پلیس محلی فعالیت بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در پایان گفت: در انجام اقدامات و ماموریت های محوله، طبق قانون عمل می کنیم و انتظار داریم در استان نیز این امر مورد توجه و برجسته سازی قرار گیرد.

علاءالدین ظهوریان دبیر هیأت نظارت بر مطبوعات گفت: در زمینه صدور مجوز برای رسانه های استانی نظر مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است و مدیران موظفند در این خصوص نظر خود را اعلام کنند. این رابطه.”

ظهوریان افزود: تمام تلاش خود را برای همکاری با اداره کل فرهنگ و رهبری اسلامی انجام می دهیم و لازم است این اداره کل رسانه های غیرمجاز را شناسایی و معرفی کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا