جامعه

راهکاری برای کاهش خطر سکته مغزی

عواقب خطرناک “بی تحرکی طولانی مدت” به طور گسترده ای شناخته شده است.

به گزارش اخبار ما، نشستن زیاد منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سایر بیماری های مزمن از جمله افسردگی می شود. برای جبران عوارض جدی سبک زندگی کم تحرک، توصیه می شود که بزرگسالان حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید در هفته انجام دهند.

با این حال، یک مطالعه جدید توسط متخصصان آمریکایی نشان می دهد که انجام فعالیت های سبک به صورت روزانه با شدت نور، مانند کارهای خانه، می تواند خطر سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. فعالیت بدنی سبک می تواند شامل نظافت، شستشوی ماشین، پیاده روی و حرکات کششی باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این مطالعه زمان عدم تحرک شرکت کنندگان و مدت و شدت فعالیت بدنی 7600 بزرگسال بالای 45 سال را تخمین زد و سپس داده ها را با علائم سکته مغزی در شرکت کنندگان طی هفت سال مقایسه کرد. . آنها دریافتند افرادی که 13 ساعت یا بیشتر می نشینند، 44 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا