اقتصادی

علت قاچاق پوشاک، اشباع نشدن بازار داخل است

نایب رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران گفت: یکی از دلایل قاچاق پوشاک اشباع نشدن بازار داخل به لحاظ سلیقه، کیفیت، قیمت و غیره است. اگر طبقاتی به موضوع نگاه کنیم هنوز خلاء‌هایی وجود دارد.

رامین جوانرود در حاشیه گردهمایی انجمن صنایع پوشاک ایران، در گفت‌وگو با اخبار ما، با بیان اینکه این گردهمایی در راستای بحث همسویی بین زنجیره صنعت پوشاک برگزار شده، اظهار کرد: رشد صادرات مستلزم این همسویی است.

وی با بیان اینکه برخی صنایع بالادستی مثل ریسنده‌ها و نساجی‌ها و خود صنعت پوشاک و غیره چون تضاد منافع دارند، نمی‌توانند با یکدیگر کار کنند، اظهار کرد: عدم هماهنگی بین حلقه‌های صنعت بالادستی و پایین دستی از چالش‌های اصلی صنعت پوشاک است. اگر این همسویی رقم بخورد، امکان صادرات و مراودات مالی با خیلی از شرکت‌ها وجود دارد. البته امکان صادرات به کشورهای اروپایی نیست، اما امکان مراوده با خیلی از کشورها وجود دارد.

نایب رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران با بیان اینکه هنوز بازار ۸۵ میلیون نفری داخل نیز ۱۰۰ درصد تامین نشده، تصریح کرد: در صورت تکمیل و همسویی زنجیره پوشاک تمرکز باید ابتدا روی بازار داخل باشد و بعد از اشباع آن به سراغ صادرات برویم. البته این موضوع به این معنی نیست که تولید به اندازه نیاز کشور نیست.

البته به گفته وی بازار پوشاک هنوز تشنه است و تولید کنندگان پوشاک می‌توانند با حجم بیشتری تولید کنند. یکی از دلایل قاچاق پوشاک هم همین اشباع نشدن بازار داخل به لحاظ سلیقه، کیفیت، قیمت و غیره است. اگر طبقاتی به موضوع نگاه کنیم هنوز خلاء وجود دارد و عده‌ای ترجیح می‌دهند پوشاک خارجی مصرف کنند.

جوانرود با بیان اینکه تولیدکنندگان می‌توانند همه طبقات را پوشش دهند، تصریح کرد: در طبقاتی هم تقاضا کم شده است. اما پوشاک مصرفی است و زمانی که وضعیت معیشتی مردم افت می‌کند، لزوما مصرف کم نمی‌شود، بلکه سراغ پوشاک ارزان‌تر می‌روند. این پوشاک ارزان ممکن است داخلی یا قاچاق باشد. 

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا