عمومی

هر ۲۰۰۰ قدم بیشتر، یازده درصد زندگی بیشتر

برای سلامتی چقدر باید در روز پیاده روی کرد؟

به گزارش اخبار ما مربای مربا او نوشت: «آیا به تعداد قدم هایی که هر روز برمی دارید توجه می کنید؟ آیا آنها را می شماری آیا فکر می کنی هر روز چند قدم پیاده روی می کنی؟ علم پزشکی بر این باور است که برای حفظ سلامت روزانه باید تعداد معینی گام برداشته شود. آیا این شماره را می شناسید؟ آیا می دانید چرا تعداد قدم هایی که در یک روز برمی داریم مهم است؟ بعد از تمام این سوالات پیچیده، نوبت به پاسخ رسیده است. البته به شرطی که هوا تهویه شود و بتوان قدم به قدم پیش رفت.

فوراً برنامه سلامت را در تلفن هوشمند خود روشن کنید. این برنامه را ندارید؟ آن را نصب کنید. هر روز صبح این برنامه به طور خودکار فعال می شود و قدم های شما را می شمارد. تعداد گام های سالم روزانه 10000 قدم است! بله 10 هزار قدم بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله علمی و پزشکی «JAMA International»، هر فرد بزرگسال باید سلامت اولیه خود را حفظ کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، برخی از انواع سرطان و مرگ و میر ناشی از بیماری های مربوط به کم تحرکی یا کم تحرکی مانند استرس را کاهش دهد. فشار خون بالا یا اضافه وزن باید 10000 قدم در روز راه بروید. این داده ها از یک مطالعه 2012 تا 2014 UK Biobank بر روی 78500 نفر از جمله بزرگسالان 40 تا 79 ساله در انگلستان، ولز و اسکاتلند به دست آمد. 55 درصد از این شرکت کنندگان را زنان با میانگین سنی 61 سال و عمدتا سفیدپوست تشکیل می دادند. در این تحقیق از شتاب سنج های دیجیتالی دستی استفاده شد و تعداد گام های روزانه و ریتم این گام ها ثبت شد. وضعیت سلامتی این افراد طی هفت سال بررسی شد و تجزیه و تحلیل داده ها در اسفند تا فروردین 1401 مورد بررسی قرار گرفت. در این دوره هفت ساله، 1325 نفر بر اثر سرطان و 664 نفر بر اثر بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست دادند.

هر قدم مهم است

محققان با استفاده از مدل‌سازی آماری دریافتند که گام‌های روزانه بیشتر خطر مرگ و میر را کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. فعالیت بدنی، تنظیم کار قلب، سیستم گردش خون، مغز و تنظیم دریافت روزانه و مصرف کالری از دلایل اصلی این تاثیر است. هر 2000 قدم در روز می تواند خطر مرگ زودرس را بین 8 تا 11 درصد کاهش دهد. همچنین در این تحقیق نکاتی برای پرسش وجود دارد. اول، کل جمعیت انگلستان، ولز و اسکاتلند مورد مطالعه قرار نگرفت. دوم، داده های شمارش گام ها یک بار در شروع مطالعه جمع آوری شد و متغیرهای کمکی در تاریخ های مختلف شتاب سنج مورد بررسی قرار نگرفتند. علاوه بر این، انرژی صرف شده برای پیاده روی و فعالیت های روزانه در افراد مسن بیشتر است. با این حال، این تحقیق نشان می دهد که پیاده روی 10000 قدم در روز – و شاید با سرعت بیشتری – می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا حد زیادی کاهش دهد و در عین حال سلامت جسمانی را حفظ کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا