جامعه

چند عادت ساده برای کنترل سطح کلسترول

سطوح بالای کلسترول خون می تواند بر سلامت قلب و فشار خون طبیعی تأثیر بگذارد و می تواند منجر به بسیاری از بیماری های سبک زندگی شود.

با این حال، به گزارش اخبار ما، بدن برای ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد. اما هنگامی که سطح کلسترول بد (LDL) در بدن به شدت افزایش می یابد، خطر تشکیل رسوبات چربی در رگ های خونی وجود دارد که جریان خون را مختل می کند و حتی می تواند منجر به تشکیل لخته شود که می تواند باعث حمله قلبی یا حمله قلبی شود. سکته.

کلسترول بالا اغلب به موقع تشخیص داده نمی شود زیرا بدن هیچ علامت هشدار دهنده ای ندارد. اما اگر غذاهای غنی از چربی های اشباع شده و ترانس مصرف کنید و سبک زندگی کم تحرک داشته باشید، احتمال ابتلا به کلسترول بالا بیشتر است. کنترل سطح کلسترول به هیچ وجه سخت نیست و فقط باید برخی از عادات بد را کنار بگذارید.

هندوستان تایمز در مقاله ای به چند روش موثر برای کنترل سطح کلسترول خون اشاره می کند:

غذاهای غنی از فیبر و ویتامین بخورید

مصرف غذاهای غنی از چربی مانند گوشت و لبنیات می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد زیرا در رسوب چربی در کبد نقش دارد. برای تنظیم سطح کلسترول، مهم است که غذاهای غنی از ویتامین و فیبر مانند غلات، آجیل، سبزیجات برگ دار و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از غذاهای آماده پرهیز کنید

غذاهای آماده برای طبخ، کنسرو شده یا منجمد حاوی مقادیر زیادی مواد نگهدارنده هستند که می توانند برای مدت زمان طولانی مصرف شوند، که می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد.

به طور منظم تمرین کن

ورزش می تواند منجر به تجمع چربی اضافی شود که به رسوب چربی در کبد و افزایش سطح کلسترول کمک می کند. ورزش منظم می تواند وزن و کلسترول را کنترل کند.

از سبک زندگی ناسالم خودداری کنید

مصرف الکل، سیگار کشیدن و سطوح بالای استرس نقش مهمی در افزایش سطح کلسترول دارند. این مشکلات باعث افزایش فشار روی قلب و ایجاد اضطراب می شود. کاهش مصرف مواد غذایی ناسالم، اجتناب از الکل و سیگار می تواند سطح کلسترول را تا حد زیادی تنظیم کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا