اقتصادی

آغاز فعالیت سامانه «گاه شمار حضور محققان» در عرصه‌های کشاورزی

رئیس موسسه آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از آغاز فعالیت سامانه «گاه شمار حضور محققان» در عرصه‌های کشاورزی خبر داد.

به گزارش اخبار ما، محمدمهدی قاسمی، رئیس موسسه آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: گاه شمار فعالیت محققان در عرصه کشاورزی در راستای استفاده موثر از ظرفیت علمی و پژوهشی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و ثبت تجارب عملی بهره‌برداران، آغاز به کار کرده است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اظهار کرد: طبق آمارها ۲ هزار و ۴۰۰ محقق و پژوهشگر سازمان، سالانه بالغ بر چهار هزار مورد نتیجه علمی و تحقیقاتی و پاسخ به نیاز بهره‌برداران عرصه کشاورزی را در این سامانه بارگذاری می‌کنند.

وی گفت: با فعال شدن این سامانه عملکرد روزانه هر یک از محققان در سراسر کشور ثبت و ضبط و علاوه بر اشتراک گذاری نتایج تحقیقات برای سایر محققان، این موارد از سوی مدیران استانی و ملی هم رصد می‌شود.

قاسمی ادامه داد: اساس فعالیت محققان در عرصه‌های کشاورزی مساله محوری است به گونه‌ای که هرگاه محققان مشکلی را از مسائل کشاورزان حل کنند، آن را در سامانه بارگذاری خواهند کرد.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی رئیس موسسه آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور کشاورزان، گزارش تحلیلی و تصویری از اقدامات اجرایی، و مستند سازی محیطی هر محقق ثبت و از این طریق بهترین محققان سال انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی روش‌ مشارکتی را از بهترین شیوه جذب همکاری بهره‌برداران با کشاورزی و محققان ارزیابی کرد و گفت: همکاری مشارکتی سبب باورپذیری نتایج تحقیقات علمی از سوی کشاورزان و به کارگیری آن در عرصه و سبب افزایش تولید و بهبود کارایی نهاده‌ها می‌شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا