سلامت

آنچه باید درباره «درد جلوی زانو» بدانید

به گزارش عصر ایران به نقل از Medical News Today ، “برخی از علل مانند جراحات جزئی یا کبودی می تواند بهبود یابد.” با این حال ، سایر مشکلات زمینه ای نیز ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. اگر شخصی نگران احساس درد در زانو است ، باید به پزشک مراجعه کند.

مفصل زانو پیچیده است زیرا تلفیقی از استخوان ها ، عضلات و بافت همبند مختلف است. در اینجا برخی از دلایل عمده درد جلوی زانو ، گزینه های درمان و اقدامات پیشگیرانه ذکر شده است.

دلایل ممکن

به دلایل مختلف درد در جلوی زانو می تواند رخ دهد. یافتن درد و علائم دیگر می تواند به شناسایی علت اصلی کمک کند.

برخی از دلایل احتمالی درد در جلوی زانو عبارتند از:

– تاندونیت کشککک

تاندونیت کشکک یا پیچ خوردگی مچ پا به دلیل التهاب تاندون ایجاد می شود که کشکک یا کاسه زانو را به درشت نی متصل می کند. این التهاب می تواند در اثر فعالیتهایی مانند پریدن و دویدن ایجاد شود که اغلب استرس را روی تاندون ایجاد می کند.

استرس مکرر ناشی از پریدن و دویدن می تواند باعث ایجاد پارگی جزئی در تاندون شود که منجر به التهاب و درد در زیر کشکک ران می شود.

– اشکال دیگر تاندونیت

التهاب سایر تاندون های اطراف زانو نیز می تواند باعث ایجاد درد در جلوی زانو شود. درگیر شدن عضلات چهار سر ران و تاندون های تاندون می تواند منجر به درد زانو شود.

تاندون چهار سر ران جلوی ران را به نوک کشکک متصل می کند ، جایی که تاندون های تاندون عضلات پشت ران را به نوک تیبیا متصل می کنند.

آسیب و التهاب هر یک از این تاندون ها می تواند باعث درد در قسمت جلوی زانو شود.

سندرم درد پاتلوفمورال

سندرم درد پاتلوفمورال نوعی بیماری است که باعث ایجاد درد در جلوی زانو می شود. مقاله ای در مجله Archives of Bone and Joint Surgery خاطر نشان می کند که سندرم درد پاتلوفمورال یکی از دلایل عمده درد در قسمت جلوی زانو است.

سندرم درد پاتلوفمورال می تواند در نتیجه ضعف عضلات اطراف باسن و زانوها باشد که در اثر دویدن ، دوچرخه سواری و ورزش های پرش از ارتفاع ، گاهی منجر به تراز نامناسب کشکک یا کشیدگی مکرر روی مفصل زانو می شود. ، باید ایجاد شود.

– آرتروز

با گذشت سال ها ، غضروف محافظ در انتهای استخوان ها آسیب دیده و آرتروز یا آرتروز ایجاد می کند. این می تواند علائمی مانند موارد زیر را ایجاد کند:

– تورم

– درد

– سختی

احساس ترک خوردگی یا زانو زدن

مقاله منتشر شده در Journal of Pain Research نشان داد که آرتروز شایع ترین شکل آرتروز و یکی از شایع ترین دلایل ناتوانی است.

یک مشکل اساسی سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید یا لوپوس نیز می تواند در تخریب غضروف و ایجاد درد نقش داشته باشد.

آرتروز می تواند روی یک یا هر دو زانو ایجاد شود و باعث ایجاد درد در جلوی زانو یا سایر مفاصل شود.

– بورس تحصیلی

بورسیت بورسیت گفته می شود. بورسا به عنوان محافظ عمل می کند و اصطکاک بین استخوان ها و ساختارهای بافت نرم مانند تاندون ها ، عضلات و چربی را کاهش می دهد.

بورسیت در این ناحیه می تواند باعث تورم یا درد جلوی زانو شود.

– جراحت

گاهی اوقات به سادگی برخورد با یک جسم سخت می تواند باعث آسیب و کبودی در قسمت جلوی زانو شود. این می تواند منجر به درد و حساسیت در ناحیه آسیب دیده شود.

آسیب های شدید مانند سقوط یا تصادفات رانندگی می تواند باعث آسیب دیدگی زانو شود و منجر به درد و ناتوانی شدید شود.

اگرچه آسیب های خفیف عمدتاً موقتی هستند ، اما اگر نگران علائم خود هستید ، بهتر است برای معاینه دقیق به پزشک مراجعه کنید.

علائم

چندین علائم همراه با درد در جلوی زانو وجود دارد ، از جمله موارد زیر:

درد هنگام چمباتمه زدن یا بالا رفتن از پله ها

درد هنگام دویدن یا راه رفتن سریع

درد در جلوی زانو پس از نشستن طولانی با پاهای خمیده

– هنگام خم شدن زانو صدای ترک یا ترک خوردن را بشنوید

سفتی ، به خصوص بعد از بیدار شدن از خواب

تورم در جلوی زانو

کبودی در اطراف زانو

بی ثباتی زانو تحت فشار

فرد باید علائمی را که تجربه می کند ثبت کند و این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد. هر علامت می تواند به پزشک کمک کند تا علت اصلی درد زانو را تشخیص داده و تشخیص دقیق دهد.

تشخیص

پزشک زانو را معاینه می کند و از فرد در مورد علائم آن س asksال می کند. همچنین دامنه حرکت و پایداری زانو را آزمایش می کند و علائم آسیب ساختاری را بررسی می کند.

سایر آزمایشاتی که می تواند به شما کمک کند تا پزشک را تشخیص دقیق دهد:

– اشعه ایکس

– سی تی اسکنر

– اسکن امآرآی

اگرچه اشعه ایکس و سی تی اسکن برای مشاهده استخوان ها مفید است ، اگر با دقت بیشتری به ساختارهای بافت نرم اطراف زانو مانند رباط ها ، تاندون ها و غضروف ها دقت کنید ، اسکن MRI می تواند مفید باشد.

رفتار

درمان های زانو درد اغلب شامل استراحت ، مصرف داروهای ضد التهاب و استفاده از کمپرس سرد یا کمپرس یخ برای کاهش تورم و درد است. با این حال ، ممکن است بسته به علت یا شرایط زمینه ای ، درمان هدفمند متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، فیزیوتراپی می تواند به تقویت عضلات اطراف زانو برای کاهش استرس در مفصل کمک کند. فیزیوتراپی می تواند به اصلاح مشکلات راه رفتن و سایر ناهنجاری هایی که می توانند در درد کمک کنند ، کمک کند.

گاهی اوقات ، پزشک یا فیزیوتراپیست شما ممکن است استفاده از آتل یا بریس را توصیه کند. این می تواند به کاهش درد و حفظ خط کشکک کمک کند.

در موارد نادر ، مانند آسیب شدید تاندون ، ممکن است جراحی لازم باشد. هدف از جراحی ترمیم بافت آسیب دیده و بازیابی عملکرد طبیعی زانو است.

توان بخشی پس از جراحی ممکن است زمان ببرد و این معمولاً شامل فیزیوتراپی برای بازگرداندن دامنه حرکتی طبیعی ، تقویت عضلات و کمک به فرد برای بازگشت به سطح طبیعی فعالیت خود است.

جلوگیری

جلوگیری از درد در جلوی زانو همیشه امکان پذیر نیست ، اما برخی اقدامات می توانند به حفظ سلامت زانو و پا کمک کنند.

ورزش منظم وسیله مفیدی برای تقویت بدن است. به طور خاص برای زانوها ، پزشک ممکن است یک برنامه ورزشی خانگی را توصیه کند که بر تقویت عضلات پا تمرکز دارد.

تمرینات کششی منظم می تواند به حفظ دامنه حرکت عضلات و کاهش سفتی کمک کند.

همچنین ، تغییرات رژیم غذایی و مکمل هایی که می توانند التهاب را کاهش دهند می توانند مفید باشند ، اما همیشه باید قبل از انجام این کار با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید.

همچنین ، حفظ وزن سالم می تواند به کاهش فشار روی مفاصل کمک کند و این شرایط می تواند در جلوگیری از آسیب دیدگی زانو نقش داشته باشد.

تمرینات

پزشک یا فیزیوتراپیست ممکن است برخی تمرینات را برای تقویت پاها و عضلات زانو برای کمک به درمان یا جلوگیری از درد جلوی زانوی شما توصیه کند.

در اینجا دو نمونه از تمرینات تقویت پا آورده شده است. بسته به علت اصلی درد زانو ، پزشک ممکن است تمرینات دیگری را تجویز کند.

– در حالت نشسته روی پاهای خود دراز بکشید

صاف روی صندلی بنشینید و کف های خود را روی زمین قرار دهید.

عضله ران یک پا را محکم کرده و بلند کرده و در جلوی بدن قرار دهید.

این وضعیت را به مدت پنج ثانیه نگه دارید و سپس پای خود را به آرامی پایین بیاورید.

این حرکت را تا زمانی که راحت باشید تکرار کنید ، سپس همان روش را با پای دیگر تکرار کنید.

– کشش عضلات چهار سر ران

صاف بایستید و از صندلی یا دیوار استفاده کنید تا تعادل شما متعادل شود.

زانوی یک پا را در پشت بدن خم کرده و پاشنه پا را به سمت مفصل ران بلند کنید.

مچ پا را با یک دست بگیرید و پاشنه را به آرامی به بدن نزدیک کنید.

این وضعیت را بسته به راحتی 30 تا 60 ثانیه نگه دارید و سپس همان کار را با پای دیگر انجام دهید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا