بین الملل

اتاق جنگ مشترک فرماندهان اوکراین و ناتو برای بررسی اوضاع میدانی نبرد

فرماندهان عالی‌رتبه نظامی اوکراین با همتایان آمریکایی و انگلیسی خود در کی‌یف نشست برگزار کردند.

به گزارش اخبار ما، «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین و شمار دیگری از فرماندهان نظامی این کشور با شماری از مقام‌های نظامی آمریکا و انگلیس نشست برگزار کردند و «روند ضدحمله» یکی از موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد.

وبگاه وزارت دفاع اوکراین شامگاه چهارشنبه، خبر این نشست را منتشر کرد و نوشت این رایزنی‌ها در مقر این وزارتخانه برگزار شده است.

کی‌یف خبر داده نظامیان ارشد اوکراین با «کریستوفر کاوولی» فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا، «تونی راداکین» رئیس ستاد دفاع بریتانیا و شمار دیگری از مقام‌های نظامی این ۲ کشور عضو ناتو دیدار و گفت‌وگو کردند. موضوع اصلی این نشست نیز «همکاری نظامی» عنوان شده است.

اتاق جنگ مشترک فرماندهان اوکراین و ناتو برای بررسی اوضاع میدانی نبرد

اتاق جنگ مشترک فرماندهان اوکراین و ناتو برای بررسی اوضاع میدانی نبرد

زالوژنی گفت در این نشست، با نظامیان آمریکایی و انگلیسی درباره اوضاع در خطوط مقدم جنگ و همچنین موضوعات مرتبط با اقدامات ارتش اوکراین گفت‌وگو کرده است.

او در ادامه گفت: «من برای آن‌ها برنامه‌های نیروهای مسلح اوکراین در آینده نزدیک و همچنین برنامه‌های بلندمدت خود را شرح دادم. ما همچنین اقدامات احتمالی روسیه را به بحث گذاشتیم. موضوع مهم دیگر، بحث پهپادهاست؛ مقابله با پهپادهای دشمن و ایجاد توانایی‌هایی در خود. ما همچنین با متحدان خود بر سر تمرکز بر این موضوع، توافق کردیم».

ژنرال اوکراینی همچنین خبر داد آن‌ها درباره امکان تقویت حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی این کشور رایزنی کردند.

این نشست در حالی برگزار شده که به اذعان مقام‌ها و رسانه‌های غربی، ضدحمله اوکراین که از ۲ ماه پیش آغاز شد، با شکست مواجه شده است و آن‌ها نمی‌توانند از خطوط دفاعی روسیه عبور کنند؛ با این وجود غربی‌ها از «پیشرفت‌های جزئی» نیروهای اوکراینی در مدت اخیر خبر داده‌اند.

در حالی که غربی‌ها از جمله آمریکا سامانه‌های پدافندی «پاتریوت» را به اوکراین ارسال کرده‌اند، وزارت دفاع اوکراین خبر داده کی‌یف قصد دارد سامانه «تایفون» را از نروژ دریافت کند.

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا