رویدادها

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

رئیس اتحادیه مسافران تهران پس از اظهارات در مورد وضعیت واژگونی اتوبوس روزنامه نگاران در حوالی نقده ارومیه گفت: اگر گفته می شود این اتوبوس فاقد وضعیت است و از سکو معاینه فنی ندارد ، سازمان محیط زیست باید پاسخگو

به گزارش اخبار ما ، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته ، دوم تیرماه ، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا حامل خبرنگاران برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به دلیل مشکلات سیستم ترمز در حوالی نقده واژگون شد و در این حادثه دو گزارشگر جوان اخبار ما و ایرنا جان خود را از دست دادند. پس از این حادثه دلخراش ، اظهارات مختلفی در مورد اتوبوس روزنامه نگار و شرایط فنی آن بیان شد ، که گاه تناقضات جدی داشت.

علی انصافی ، رئیس اتحادیه مسافران تهران ، درباره این حادثه و اتوبوس مورد نظر به اخبار ما گفت: “اگر همانطور که گفته شد ، این اتوبوس فاقد وضعیت بود ، مطمئناً معاینه فنی سکو نبود ، حتی اگر دارای معاینه فنی بود “سکوی پایانه ها توسط مدیر فنی بررسی و تأیید نشده است.

وی افزود: “سازمان محیط زیست باید اتوبوس را از یك شركت معتبر حمل و نقل می گرفت تا نه تنها از نظر مجهزتر و بهتر برای خبرنگاران باشد ، بلكه اگر آنها قبل از رفتن راننده از اتوبوس استفاده می كردند ، این اتوبوس توسط کل سیستم از نظر فنی بررسی و تأیید شده است.

رئیس اتحادیه مسافران تهران ادامه داد: برخی اظهارات می گوید که ترمزهای واژگون شده اسکانیا برای خبرنگاران بسیار خالی بوده و اتوبوس به دلیل این مشکل واژگون شده است اما باید گفت که در صورت ترمز اتوبوس های اسکانیا شلنگ شکسته یا ترمز شکسته است. “چرخ های این خودرو مسدود شده است و چنین مواردی دیگر تکرار نمی شود ، اما ممکن است سرعت گیر در خودرو (ترمز کمکی) مشکلی داشته باشد که باعث آن شده باشد.

وی افزود: مشکل اصلی در این زمینه کمبود زیرساخت های مناسب مانند جاده ها و عدم نوسازی ناوگان است ، زیرا در حال حاضر متوسط ​​عمر اتوبوس های بین شهری در ایران 10 تا 15 سال است ، نه فقط تولید کنندگان داخلی ، اتوبوس های تولیدی. “اما آنها اجازه واردات به ما نمی دهند و مجوز واردات اتوبوس های دست دوم به مدت سه سال توسط مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است.

انصافی اظهار داشت: از طرف دیگر جاده های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیستند. در این جاده ها پیچ های غیرفنی وجود دارد که سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را می گیرد. به عنوان مثال ، یک بزرگراه در 25 سال گذشته در جاده چالوس در حال ساخت است ، اما هنوز کامل نشده است.

رئیس اتحادیه مسافران تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان این است که وقتی اتوبوس برای راننده ، مالک یا سرمایه گذار چهار میلیارد تن هزینه دارد ، هیچ کس تمایلی به سرمایه گذاری در منطقه ندارد و بهتر است ببینیم که این پول در بانک سرمایه گذاری می شود و بدون نگرانی در مورد تصادفات و موارد مشابه درآمد کسب می کند ، اما دولت باید مانند گذشته یارانه پرداخت کند تا نوسازی حمل و نقل عمومی را مانند سایر کشورها جدی کند. این در دولت قبلی اتفاق افتاد ، 82.5٪ توسط دولت تحویل شد و بقیه سرمایه گذاری شد.

وی اظهار داشت: چرا در کشورهای اروپایی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج سال به طول می انجامد و ناوگان آنها هر 5 سال یکبار تجدید می شود ، اما نه تنها در ایران اتفاق نمی افتد بلکه سهمی از حمل و نقل عمومی نیز نمی دهند. به عنوان مثال ، قانون قرار بود سه درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص دهد ، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا