بین الملل

ادامه اعتراضات علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیست‌وهشتمین هفته متوالی+عکس و فیلم

منابع‌ عبری‌زبان از برگزاری مجدد تظاهرات در سراسر اراضی اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی کابابینه نتانیاهو خبر دادند.

به گزارش  اخبار ما، شبکه عبری زبان «کان» شنبه شب گزارش داد که تظاهرات و اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو کل فلسطین اشغالی را فراگرفته است.

این تظاهرات در حالی برگزار شده که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه به دلیل بی‌حالی به بیمارستان «شیبا» در تل آویو انتقال یافته است.

به گزارش المیادین، ده‌ها هزار شهرک‌نشین برای بیست و هشتمین هفته متوالی علیه دولت نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی او در تل آویو و دیگر شهرها دست به تظاهرات زدند.

ادامه اعتراضات علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیست‌وهشتمین هفته متوالی+عکس و فیلم

این بیست و هشتمین هفته متوالی است که اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی او شکل گرفته است.

ادامه اعتراضات علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو برای بیست‌وهشتمین هفته متوالی+عکس و فیلم

طرح‌هایی که کابینه نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی در پیش گرفت، چند ماهی است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند؛ در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا