اقتصادی

از اعلام قیمت مصوب مرغ تا مشروط شدن ترخیص شیرخشک

در هفته جاری خبرهای مهمی از حوزه کشاورزی اعلام شد که از مهمترین آنها می توان به افزایش قیمت مصوب مرغ گرم، مشروط شدن ترخیص نوزادان از گمرک و راه اندازی سامانه ستکاوا اشاره کرد.

به گزارش اخبار ما، این هفته با خبری از راه اندازی سامانه و سامانه مزرعه قراردادی ملاقات او شروع کرد. وزیر جهاد کشاورزی در روز جهانی غذا از راه اندازی سامانه ای خبر داد که بر اساس آن کشاورزان می توانند برای کشت پیمانی گندم اعلام آمادگی کرده و نهاده های خود را دریافت کنند.

وی همچنین از ارسال مستقیم مرغ به فروشگاه ها در قالب سامانه ستکاوا خبر داد و گفت: بر اساس تدابیر در نظر گرفته شده برای تمامی خرده فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای می توانند در مرحله اول سفارش خود را ثبت کنند تا در صورت نیاز مرغ منجمد را در سامانه دریافت کنند. و سپس به زودی مرغ داغ اضافه خواهد شد.

خرید کنید «میوه اولویت مردم نیست» دیگر خبر منتشر شده در این هفته بود. کارشناسان میوه معتقدند به دلیل بارهای فراوان، تنوع و البته کاهش توان اقتصادی مردم، میوه در مهرماه در اولویت خرید مردم نبود و همین امر باعث رکود بازار شد.

انتشار خبری دیگر در این هفته مشروط این یک قطره شیر خشک بود. رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان پودر بچه در گفت وگو با اخبار ما، اعلام کرد: قانونی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده پودر بچه و عوارض گمرکی آن کاهش یابد اما این قانون هنوز تصویب نشده است. . به دولت ابلاغ و در صورت تصویب سریعا این قانون به گمرک. در صورت عدم اطلاع، واردکنندگان ممکن است مشمول عوارض ماده 7 شوند.

عوض شدن قیمت مصوب مرغ گرم 63 هزار تومان بود که یکی از مهمترین اخبار منتشر شده در این بخش است. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، با توجه به افزایش هزینه های تولید و تداوم تولید، قیمت مصوب مرغ تند از 59 هزار و 800 تومان به 63 هزار تومان افزایش یافت.

است آیا تجارت نهاده های دامی با گوشت به نفع کشاورزان خواهد بود؟ «این هفته خبری هم منتشر شد. وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش اعلام کرد که به منظور تامین گوشت قرمز از منابع داخلی و کاهش هزینه های تولید برای تولیدکنندگان دام سبک و سنگین، پاکسازی به صورت قراردادی در حال انجام است و قیمت بازار قطعا می تواند کمک کننده باشد. دامداران، اما اگر جو و ذرت به کشور قیمت تحویل داده شود، قطعاً سودی ندارد.

هفته «آرامش بازار میوه» یکی از آخرین اخبار منتشر شده در این هفته است. آن طور که مشاهدات بازار نشان می دهد در حال حاضر بازار آرام است و قیمت ها نسبت به هفته گذشته نوسان چندانی نداشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا