بین الملل

الجزایر: آتش‌سوزی‌های گسترده نتیجه اعمال مجرمانه بوده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین اخبار ما ، ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرد که در جریان نجات غیرنظامیان از آتش سوزی در دو استان تیزی وزوویوس و باجایی حداقل 25 سرباز کشته شدند.

به گزارش روسیا الیوم ، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر روز سه شنبه گفت که الجزایر پس از آتش سوزی در مناطق وسیعی در شمال این کشور در حال آزمایش جدی است.

وی در توئیتر خود نوشت: “وطن نجات یافته ما بار دیگر یک تجربه سخت و دردناک دارد که به رنج سال گذشته اضافه شده است ؛ اما همانطور که بر مشکلات قبلی غلبه کرده ایم ، خدا را شکر ، بر آنها نیز فائق می آییم. قلب ما برای همه است در اطفاء حریق مشارکت دارند ، زیرا ما به آنها دستور دادیم تمام اقدامات لازم را برای کنترل اوضاع انجام دهند.

تبون افزود: از تمام منابع مالی و انسانی موجود برای مقابله با این آتش سوزی ها استفاده شده است که چندین ایالت را درگیر کرده است و ما منتظر موفقیت نهایی این فاجعه هستیم. دولت بلافاصله خسارت را جبران می کند و شروع به جبران خسارت قربانیان می کند.

وزیر کشور الجزایر روز سه شنبه اعلام کرد که از روز دوشنبه 72 آتش سوزی در جنگل های شمال و شرق این کشور آغاز شده و آن را ناشی از اقدامات جنایتکارانه خواند و دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کرد.

کشورهای منطقه مدیترانه امسال با موجی از گرمای شدید روبرو هستند که باعث آتش سوزی های گسترده و ویرانگر و همچنین آلودگی هوا شده است.

انتهای پیام.


تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا