رویدادها

انجام ۲۵۴ ماموریت و امدادرسانی به ۳۶۰ نفر در طرح ملی امدادونجات هلال احمر

سرپرست سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر گزارش اقدامات انجام شده از سوی این سازمان در دو روز نخست اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروز ١٤٠٢ را تشریح کرد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با اخبار ما، در این‌باره گفت: از تاریخ ٢٤ اسفندماه که طرح ملی امداد و نجات نوروزی آغاز شد، تا پایان روز ٢٥ اسفند ماه در مجموع ۲۵۴ مورد ماموریت انجام شده که ۱۴۷ مورد آن مربوط به ماموریت‌های جاده‌ای بود و ۱۲ مورد آن هم امدادرسانی در حوادث جوی بوده است.

وی با بیان اینکه سه مورد از ماموریت‌ها مربوط به حوادث کوهستان بوده است، اظهارکرد: سه مورد از ماموریت‌های انجام شده از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مربوط به محیط‌های آبی بوده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در مجموع این ماموریت‌ها به ۳۶۰ نفر امدادرسانی شده و ۵۳ نفر هم اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۷۹ نفر هم به دلیل نیاز به خدمات درمانی بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمودی با بیان اینکه ۳۴۸ نفر در محل خدمات درمانی را دریافت کردند، گفت: ۱۹ نفر به مناطق امن منتقل شده و ۳۱ مورد عملیات نجات فنی هم در این مدت انجام شده است.

وی درباره عملیات رهاسازی مصدوم در سوانح جاده‌ای هم گفت:‌در این مدت ٤١ نفر در عملیات‌های رهاسازی نجات داده شده‌اند. همچنین از ۲۵۳ نفر هم تست قند و فشارخون گرفته شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره استان‌های دارای بیشترین عملیات و خدمات نیز گفت:‌ استان‌های مازندران با ٢٩ مورد، اصفهان با ٢٤ مورد و خوزستان با ١٩ مورد در صدر استان‌های دارای بیشترین ماموریت در این دو روز بودند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا