برترینهای کسب و کارعمومی

انواع فونداسیون پیش ساخته بتنی

چطور میتوانم با خرید فونداسیون پیش ساخته کار خود را سریع پیش ببرم و از کجا تهیه کنم؟ساخت فونداسیون بتنی پیش ساخته یک تکنیک ساخت و ساز به صورت پیش ساخته در محیط کارگاهی یا کارخانه‌‌ است که در آن واحدهای فونداسیون از پیش مهندسی شده و در یک محیط کنترل شده ساخته می شوند و دارای ویژگی هوابندی شده و مقاومت در برابر آب و هوا می‌باشند.

فونداسیون بتنی پیش ساخته چیست؟

فونداسیون یکی از اجزای مهم در سازه است که وظیفه انتقال تنش های وارد شده ناشی از وزش باد به زمین را منتقل می کند. فونداسیون به واسطه کارکرد خاص خود، می تواند از واژگون شدن سازه فلزی جلوگیری کند. از این رو مقاومت پی و تاثیری که روی مقاومت یک سازه فلزی مانند دکل دارد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

همانطور که از نام فونداسیون پیش ساخته مشخص است، محصولی است که به صورت پیش ساخته در کارخانه ها و کارگاه های مختلف ساخته می شود. سپس با ماشین های حمل و نقل به محل اجرای پروژه ارسال می شود. مزیت فونداسیون های پیش ساخته، تولید در یک محیط کنترل شده با شرایط عالی است که به شما این امکان را می دهد تا از ساختار باکیفیت، با دوام و با استحکام این فونداسیون ها بهره مند شوید. فونداسیون ساخته شده از ، برای استقرار در سازه های فلزی مانند دکل دوربین، برج نور، پایه پرچم، پایه چراغ و … مورد استفاده قرار می گیرد.

Types of prefabricated concrete foundations

فونداسیون پیش ساخته بتنی یا ساخت فونداسیون در محل؟

پایه و اساس اصلی ساخت فونداسیون را تشکیل می دهد. چه برای اجرای فونداسیون در محل، چه برای ساخت فونداسیون پیش ساخته، از بتن استفاده می شود. بنابراین، شاید در ابتدای امر تصور شود که به دلیل یکسان بودن مواد اولیه فونداسیون پیش ساخته بتنی و  پی اجرا در محل، هر دو دارای ساختار یکسانی هستند و مقاومت آن ها در برابر شرایط مختلف، به یک صورت است. اما واقعیت این است که فونداسیون بتنی دارای ساختار باکیفیتی بوده و می تواند تا چندین سال برای یک سازه کارایی داشته باشند.

بنابراین، اگرچه می توان با ساخت فونداسیون در محل، یک سازه مقاوم برای نصب دوربین، چراغ راهنمایی و رانندگی و … داشت؛ اما با توجه به اینکه فونداسیون های پیش ساخته، در کارخانه ها تحت شرایط خاصی تولید می شوند و توالی تولید با شرایط یکسان برای بهره مندی از بهترین ساختار این فونداسیون ها، رعایت می شود؛ می توان گفت که فونداسیون پیش ساخته بتنی یکی از بهترین گزینه ها برای اجرا در محل سازه های فلزی می باشد.

مزایای پی بتنی پیش ساخته چیست؟

بتن پیش ساخته در یک محیط کنترل شده و با کمک ابزارهای مخصوص و حرفه ای ساخته می شود. این بتن ها می توانند مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی، باد، باران و بسیاری از بارهای وارده داشته باشند. توالی در تولید بتن های پیش ساخته، هزینه های تولید آن ها را پایین می آورد.

اما باز هم شاید در نگاه اول هزینه خرید فونداسیون پیش ساخته بتنی بالا باشد، اما در دراز مدت این فونداسیون ها پرکاربرد هستند و می توانند دوام بسیار زیادی داشته باشند. از این رو خرید و نصب آن ها در محل، می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. از جمله مزایای فونداسیون بتنی پیش ساخته، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مهم ترین مزایای پی آماده، فیکس بودن بولت ها در سوراخ های بیس پلیت می باشد. زیرا در هنگام تولید از شابلون های یکسان برای ساخت و تولید هر دو محصول استفاده می شود. به همین خاطر در هنگام نصب پایه چراغ بر روی فونداسیون، به راحتی فونداسیون در محل مورد نظر فیکس می شود. بنابراین، نصب این پی ها بسیار راحت خواهد بود.

  •  تولید بر اساس استانداردهای مشخص شده

تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی موجود در کارخانه تولید کننده پی بتنی پیش ساخته، این امکان را فراهم می کنند تا این فونداسیون ها با استانداردهای مشخص شده طراحی و تولید شوند. در واقع نظارت دقیقی برای تولید این سازه ها وجود دارد.

گاهی اوقات برای اجرای فونداسیون در محل، آسیب زیادی به محل پروژه وارد می شود. چرا که آرمارتوربندی در ابتدا انجام می شود، سپس بتن ریزی برای رسیدن به عملکرد خوب فونداسیون انجام خواهد شد. این موضوع به صورت طبیعی به پروژه آسیب وارد می کند. ولی فونداسیون پیش ساخته بتنی، هیچ آسیبی برای پروژه نخواهد داشت.

یکی دیگر از مواردی که باعث شده فونداسیون بتنی پیش ساخته، بتواند محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد فعال در زمینه ساخت فونداسیون پیدا کند؛ کاهش زمان اجرای پروژه با کمک آن است. در واقع پی های پیش ساخته می توانند در کارخانه تولید بتن با تجهیزات مخصوص به صورت سریع تولید شوند و با ارسال سریع، در محل نصب خواهند شد. یک دیگر از سازه های بتنی پیش ساخته است که در کارخانه با سرعت بالا تولید و در محل اجرا می شود.

  • بالا رفتن سرعت اجرای پروژه های بزرگ

در مواردی که نیاز به استفاده از فونداسیون با تعداد بالا باشد، اجرای فونداسیون به روش ریخته گری بسیار زمان بر است. اما در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، توالی تولید و وجود تجهیزات و فضای کافی برای تولید فونداسیون های پیش ساخته باعث می شود تا این فونداسیون ها بتوانند با سرعت بیشتری در محل پروژه های بزرگ اجرا شوند.

کاربردهای فونداسیون های بتنی پیش ساخته کدام است؟

فونداسیون های بتنی پیش ساخته می توانند در هر فضایی که نیاز به استفاده از فونداسیون است، مورد استفاده قرار گیرد و کاربردهای متنوعی نیز داشته باشد. محدودیتی برای نصب و اجرای آن ها در شرایط مختلف ندارد؛ چرا که امکان کنترل و در نظر گرفتن شرایط خاص برای فونداسیون پیش ساخته بتنی وجود دارد و می توان ابعاد و ساختار این سازه های بتنی را بر اساس نیاز پروژه تعیین کرد. در ادامه به کاربردهای مختلف پی ساختمانی اشاره می کنیم:

فونداسیون ساختمان که به آن پی نیز می گویند، یکی از انواع سازه های بتنی پیش ساخته است که برای انتقال بارهای وارده به زمین ساخته می شود. جهت اجرای فونداسیون ساختمان با حداکثر ایمنی و استحکام، می توان از فونداسیون های بتنی پیش ساخته استفاده کرد. استفاده از فونداسیون های پیش ساخته برای رایج است.

  • پایه و فونداسیون دکل مخابراتی

دکل های مخابراتی در همه شهرها و استان های کشور وجود دارند. معمولا این دکل ها در خارج از شهر قرار می گیرند و وزن بالایی نیز دارند. قطعات پیش ساخته فونداسیون را می توان برای پایه این دکل های مخابراتی با حداکثر ایمنی مورد استفاده قرار داد.

دکل دوربین باید به اندازه ای ارتفاع داشته باشد که دوربین ها بتوانند به خوبی فضای شهر را زیر نظر داشته باشند. پایه دوربین، به دلیل قرار گرفتن در محیط باز بسیار در معرض باد و لرزش ناشی از آن قرار دارد. فونداسیون پیش ساخته بتنی، می تواند نیروهای وارد شده در اثر باد را به زمین منتقل کند و باعث بهبود کارایی دوربین ها نیز شود.

  • پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

چراغ های راهنمایی و رانندگی در هر چهارراه وجود دارند و وجود آن ها برای حفظ ایمنی خیابان ها و جلوگیری از تصادفات رانندگی ضروری است. برای اجرای چراغ های راهنمایی و رانندگی در محل، می توان از پایه فونداسیون بتنی پیش ساخته استفاده کرد. در این صورت بر اساس ساختار چراغ راهنمایی و رانندگی استاندارد، می توان این فونداسیون ها را طراحی و با تعداد بالا برای اجرا در شهرها تولید کرد.

فونداسیون هایی که برای پایه چراغ روشنایی استفاده می شوند، سازه های بتنی هستند که در کارگاه ها ساخته می شوند و سپس برای اتصال چراغ روشنایی به زمین استفاده خواهند شد. پایه چراغ روشنایی از جنس بتن آماده است و آرماتوربندی نیز در این فونداسیون ها وجود دارد. به همین خاطر آن ها می توانند تا چندین سال در برابر ضربات وارد شده، مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

در گوشه و کنار خیابان های شهر، شاهد نصب تابلوهای تبلیغاتی هستیم که هر کدام در معرض باد و بارهای وارده بسیار زیادی هستند. برای اتصال تابلوهای تبلیغاتی، باید از فونداسیون پیش ساخته بتنی استفاده کرد که هم مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی دارد و هم تا چندین سال دوام و کاربرد خواهند داشت.

چراغ های استادیوم، از جمله چراغ های بزرگ و با وزن بالایی هستند که برای تحمل آن ها باز از فونداسیون بسیار قوی استفاده کرد. فونداسیون بتنی پیش ساخته به دلیل تولید در کارخانه ها و کارگاه های حرفه ای، می تواند به راحتی سنگینی چراغ های استادیومی را تحمل کند و ساختار مقاومی نیز داشته باشد.پرچم ایران و مناسبت های مختلف در نقاط مختلف شهر نصب شده اند. برای نصب این پرچم های بزرگ با وزن بالا، نیاز به یک پایه مقاوم که به راحتی روی زمین نصب شود، است. فونداسیون پیش ساخته بتنی برای نصب پرچم به زمین نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته:جهت مشاهده قیمت فونداسیون دکل میتوانید به سایت ما مراجعه کنید و محصولات بیشتری را مشاهده کنید.

انواع فونداسیون های بتنی پیش ساخته کدام است؟

ساختار ظاهری فونداسیون های بتنی پیش ساخته، تاثیر زیادی روی عملکرد و کاربرد آن ها دارند. به همین خاطر در حال حاضر این فونداسیون ها با ساختار ظاهری متفاوتی تولید می شوند تا بتوان آن ها را برای پروژه های مختلف مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر، می توان انواع فونداسیون پیش ساخته بتنی را به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

فونداسیون های پاشنه دار پیش ساخته، یکی از فونداسیون های پیش ساخته ای هستند که دارای یک پاشنه فلزی یا بتنی می باشند. دلیل به کار رفتن این پاشنه در فونداسیون، افزایش سطح تماس فونداسیون با سطح خاک است. به طوری که می توان گفت که فونداسیون های پیش ساخته پاشنه دار مقاومت بالایی در برابر نیروهای عمودی و جانبی خواهند داشت. از این رو از فونداسیون پاشنه دار، برای سازه هایی با وزن و ارتفاع زیاد استفاده می شود.

فونداسیون مکعبی، یکی دیگر از انواع فونداسیون های پیش ساخته بتنی است. همانطور که از نام این محصول مشخص است، به صورت مکعبی ساخته شده و دارای ابعاد متفاوتی نیز هست. قطعات پیش ساخته فونداسیون مکعبی برای سازه های کوچک و متوسط مناسب می باشد. در واقع فونداسیون مکعبی پیش ساخته قادر به تحمل وزن بالایی نیست.

فونداسیون ذوزنقه ای، یک بلوک بتنی است که در کارخانه به شکل ذوزنقه ساخته می شود. این فونداسیون پیش ساخته بتنی، قابلیت حمل بار زیادی دارد و می تواند در برابر نیروهای جانبی از خود مقاومت زیادی نشان دهد. از این رو برای نصب چراغ های روشنایی و همچنین سازه های سنگین فلزی از این نوع فونداسیون استفاده می شود.

فونداسیون پایه چراغ، قسمتی از سازه است که برای نگهداری و ثبات پایه چراغ در زمین استفاده می‌شود. این فونداسیون به طور معمول از بتن مسلح ساخته می‌شود و در عمق زمین قرار می‌گیرد. فونداسیون باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند وزن پایه چراغ و همچنین بارهای وارده بر آن، مانند باد و طوفان را تحمل کند.

انواع فونداسیون پایه چراغ:

  • فونداسیون پیش ساخته: این نوع فونداسیون در کارخانه تولید می‌شود و به صورت آماده به محل نصب منتقل می‌شود. فونداسیون‌های پیش ساخته به دلیل سرعت نصب و سهولت اجرا، محبوبیت زیادی دارند.
  • فونداسیون درجا: این نوع فونداسیون در محل نصب پایه چراغ ساخته می‌شود. فونداسیون‌های درجا برای شرایطی که نیاز به فونداسیون با ابعاد و مشخصات خاص وجود دارد، مناسب هستند.
دکمه بازگشت به بالا