اقتصادی

ایلان ماسک حساب توییتر خبرنگاران منتقد خود را تعلیق کرد

توییتر حساب های روزنامه نگارانی که ایلان ماسک را دنبال می کنند را تعلیق کرده است و در حالی که گروه های رسانه ای این تعلیق را محکوم می کنند، صاحب توییتر روزنامه نگاران را به به خطر انداختن خانواده اش متهم می کند.

به گزارش اخبار ما و به نقل از الجزیره، توییتر به طور ناگهانی حساب های بیش از شش روزنامه نگار آمریکایی را که از مالک جدید این شبکه اجتماعی، ایلان ماسک انتقاد کرده بودند، تعلیق کرد.

این تعلیق که بدون اخطار در اواخر روز پنجشنبه اتفاق افتاد، پس از آن صورت گرفت که ماسک خبرنگاران را متهم کرد که با افشای اطلاعات خصوصی در مورد محل اختفای خود، خانواده خود را به خطر انداخته است.

در میان روزنامه نگاران تعلیق شده می توان به روزنامه نگارانی از نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی ان ان، رهگیری و صدای آمریکا اشاره کرد.

ماسک در توییتر نوشت: «انتقاد تمام روز از من خوب است، اما فاش کردن مکانم در این لحظه و به خطر انداختن خانواده‌ام خوب نیست».

داده‌های ردیابی پرواز جمع‌آوری‌شده توسط اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، اطلاعات عمومی است و معمولاً به‌صورت آنلاین توسط وب‌سایت‌های خصوصی مانند FlightAware و Flightradar24 به اشتراک گذاشته می‌شود.

اگرچه دلیل دقیق تعلیق ها نامشخص بود، اما چندین روزنامه نگار تعلیق شده از جمله درو هارول از واشنگتن پست و دانی اوسالیوان از CNN درباره تعلیق حکم پرواز و ردیابی هواپیمای ایلان ماسک نوشتند.

پس از تعلیق، اوسالیوان گفت که محل دقیق ماسک جت را به اشتراک نمی گذارد.

همه روزنامه نگاران تعلیق شده انتقادی درباره توییتر و ماسک به طور کلی نوشتند.

الا اروین، رئیس اعتماد و ایمنی توییتر، به NPR گفت که این پلتفرم «هر حسابی را که خط‌مشی حریم خصوصی آن را نقض کند و سایر کاربران را در معرض خطر قرار دهد» تعلیق می‌کند، اما او از توضیح بیشتر درباره تصمیمات فردی خودداری کرد.

این تعلیق باعث شد تا نیویورک تایمز، واشنگتن پست، CNN و مدافعان آزادی رسانه ابراز نگرانی کنند.

جمیل جافر، مدیر نایت اول متمم، یک گروه مدافع آزادی رسانه، گفت ماسک نشان داده است که مسئولیت اداره یک پلتفرم با نفوذ را بر عهده ندارد.

ماسک، که خود را مدافع سرسخت آزادی بیان توصیف می‌کند، قول داده است که تنوع عقاید بیشتری را در توییتر تشویق کند و با آنچه به‌عنوان تعصب لیبرال مدیریت قبلی این پلتفرم می‌داند مقابله کند.

ماسک از زمان خرید این پلتفرم در یک قرارداد 44 میلیارد دلاری در ماه اکتبر، نیروی کار توییتر را کاهش داده، سیاست اخراج خود را تغییر داده و حساب‌های قبلی را که قبلاً تعلیق شده بود، از جمله اکانت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بازگرداند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا