بین الملل

بازدید مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی از راکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین اخبار ما، در آستانه میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، جمعی از میهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، امروز (شنبه) 10 آبان 1400 از راکتور تحقیقاتی شهید فخری زاده (تهران)، از مرکز تولید رادیوداروهای پردیس شهید شهریاری و همچنین نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای بازدید کرد.

بهروز کمالوندی معاون حقوقی بین الملل و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ابتدای این بازدید گفت: آنها استکبار و استکبار خواهند کرد.
معاون سازمان انرژی اتمی گفت: امت اسلامی در برهه های حساس و به تعبیر رهبر فرزانه و عزیزمان در نقطه عطف تاریخی کلیدی قرار دارند. از یک سو ، توسعه بی رویه علوم و فن آوری های مختلف منجر به رفاه و پیشرفت زندگی بشر و تسلط بر طبیعت شده است.او متکبر شده است. ایجاد سازمان‌های بین‌المللی از یک سو موجب تسهیل روابط و تعامل بیشتر میان مردمان جهان به منظور رفع مشکلات و پرکردن خلأهای موجود در کاستی‌های مختلف، بدون کنار گذاشتن محدودیت‌های مردمان دیگر شده است.

* امت اسلامی در معرض انحصار و گاهی در محاصره انحصارات در زمینه آدم خواری قرار دارند.
وی افزود: در این فضای متشنج و وهم آلود، جهان اسلام با رنسانس خود نه تنها موظف به توسعه و شکوفایی با استناد به دانش و فناوری های نوین است، بلکه با ترویج اندیشه اسلامی و نگرش توحیدی و اتکال به خداوند متعال سبزه است. راه پیشرفت خود را با الگوی اسلامی مبتنی بر آیات و روایات و با تکیه بر خود و نه دیگران و این راهی است که در نهایت به تمدن نوین اسلامی منتهی می شود.
کمالوندی با اشاره به یکجانبه گرایی و یکتاپرستی جهان استکبار و دشمن جهان اسلام گفت: جهان اسلام اکنون دارایی های ارزشمندی دارد. این سرمایه ها حاصل کار اندیشمندان و متفکرانی است که در طول تاریخ تلاش های فراوانی کرده اند. بدون شک آنچه باید از کنفرانس وحدت اسلامی بیرون بیاید، ساختارها و سازوکارهای تمدن نوین اسلامی و تبیین و ترسیم چگونگی تحقق آن در این دوره مبهم و با وجود تنش های موجود در دستگاه قضایی در صحنه بین المللی است.

قائم مقام سازمان انرژی اتمی ادامه داد: سرعت تغییرات به گونه ای است که دم نباید راحت باشد و فرصت از دست داده نشود. امت اسلامی در زمینه آدم خواری در معرض انحصار و گاهی احاطه قرار گرفته است. شرایط بحرانی کنونی که آینده جهان را تا چند 10 سال، اما یک یا دو قرن دیگر رقم خواهد زد، زمان بسیار حساسی است که برای ساختن جهانی امن و آماده برای تعالی انسان باید به درستی درک شود.

* امروز ایران اسلامی در تمامی شاخه ها و عرصه های فناوری و صنعت به قله های پیشرفت رسیده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما در اینجا تمام تلاش خود را برای رسیدن به مرزهای علم و فناوری هسته ای به کار گرفته ایم و با وجود مخالفت ها و دشمنی های بین المللی در صنعت هسته ای، دستاوردهای زیادی داشته ایم. عظمت و غرور به دست آورد. در مسیر دستیابی به این دستاوردهای بزرگ ، ما همه و عزیزان خود را که هریک از آنها مردی بزرگ و عالمی درگذشته بود ، وقف راه ظهور اسلام و امت اسلامی کرده ایم. از آن جمله می توانم به شهدای بزرگواری مانند دیگران اشاره کنم. علی محمدی، دکتر. شهریاری، مهندس احمدی روشن و اخیراً شهید فخری زاده، این را هم باید بگویم که تلاش مستمر دشمنان اسلام برای از بین بردن این صنعت ارزشمند با توطئه های مختلف از جمله خرابکاری های صنعتی، سایبری، بمباران و او همیشه روز به روز زنده و بالنده است.
وی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی رو در رو با دشمن روبرو شده اند و از حق خود کوتاهی نکرده اند که اگر چنین می شد در محضر پیامبر اکرم (ص) و شهدا جوابی نداشتند. اسلام در طول تاریخ.»

کمالوندی با اشاره به توانایی دانشمندان ایرانی اسلامی در فتح قله های دانش، تصریح کرد: بی شک یکی از ارکان تمدن نوین اسلامی علم و فناوری است و این سرمایه می تواند عاملی برای وحدت جهان اسلام و جهان اسلام باشد. امپراتوری اسلامی». بر اساس آیه شریفه، آگاهان و ناشناسان هر یک از ما موظفیم در این امر مهم و با تکیه بر داشته های خود به وظیفه خود عمل کرده و با همکاری در این زمینه به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم. خوشبختانه امروز ایران اسلامی در تمامی شاخه ها و عرصه های فناوری و صنعت به قله های پیشرفت دست یافته است.
وی افزود: هزاران متخصص در این زمینه در زمینه های تحقیقات و استخراج اورانیوم تا تبدیل، غنی سازی و تولید سوخت هسته ای، نیروگاه های هسته ای، رادیوداروها، کاربردهای آن در صنعت و کشاورزی، لیزر و ذوب کوانتومی و …. آنها دائماً در حال کار هستند و باعث شده اند که ایران در جایگاه نسبتاً بالایی قرار گیرد.
سخنگوی این سازمان اعلام کرد: آمادگی داریم در توسعه فناوری هسته ای به نفع مردم و جوامع اسلامی با کشورهای جهان اسلام همکاری کنیم تا همه بتوانیم راه را برای تمدن نوین اسلامی هموار کنیم. ” این راه سبز را برای اعتلای اسلام و امت اسلامی و با امید به آینده ای روشن در پرتو تمدن نوین اسلامی، با کمک متقابل، دوش به دوش و دست به دست هم می دهیم.
در این بازدید میهمانان سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با زیرساخت های علمی پژوهشی، دستاوردها و امکانات صنعت هسته ای جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید راکتور و رادیوداروها آشنا شدند.

انتهای پیام/



این را برای صفحه جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا