باقری: تهاجم اسرائیل به لبنان با پاسخ پشیمان‌کننده مواجه می‌شود

باقری: تهاجم اسرائیل به لبنان با پاسخ پشیمان‌کننده مواجه می‌شود

سرپرست وزارت امور خارجه ایران هشدار داد «هرگونه تهاجم به لبنان از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده جامعه بین‌المللی، ملت‌های منطقه و گروه‌های مقاومت مواجه خواهد شد».

به گزارش اخبار ما، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه چهارشنبه در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت ملل متحد در خصوص «وضعیت خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین» سخنرانی کرد.

باقری در ابتدای این نشست از روسیه «برای برگزاری به موقع این نشست» تشکر کرد.

باقری با اشاره به این‌که «در طی ۲۸۵ روز گذشته، رژیم اشغالگر اسرائیل جنایات گسترده بین‌المللی در غزه مرتکب شده و با راه‌اندازی کمپین وحشت و ترور به کشتار عامدانه مردم بی‌دفاع غزه به‌ویژه زنان و کودکان ادامه داده است»، گفت: در این کمپین مرگبار، هر ساعت حدود ۲۰ نفر کشته و مجروح می‌شوند. این رژیم بیش از ۸۰ درصد مناطق مسکونی غزه و تمامی زیرساخت‌ها، از جمله بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، مراکز آموزشی و اماکن تاریخی را نابود کرده است. این رژیم با مسدود کردن مسیرهای کمک رسانی، به طور وحشیانه از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. حملات و بمباران اردوگاه‌های پناهندگان در رفح و حمله به افراد آواره و بی‌پناه در خان یونس تنها نمونه‌هایی از این جنایات اخیر غیرانسانی توسط این رژیم تروریستی است.

 سرپرست وزارت خارجه ایران در ادامه گفت: با وجود محکومیت جهانی نسل‌کشی و جنایت جنگی رژیم اسرائیل در غزه و درخواست یک‌صدا و واحد جامعه بین‌المللی برای پایان فوری نسل‌کشی و کشتار مردم غزه، برقراری آتش‌بس دائمی و ارسال کمک‌های انسانی که در چهار قطعنامه سازمان ملل، بیانیه‌های متعدد سازمان‌های بین‌المللی، سه قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری و اعتراضات گسترده منعکس شده است، رژیم اشغالگر صهیونیستی مصون از هر مجازاتی همچنان به جنایات وحشیانه خود علیه فلسطین ادامه می‌دهد. 

در حال تکمیل…

دکمه بازگشت به بالا