اقتصادی

بانک‌ها یگان حفاظت خود را راه‌اندازی کنند

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تاکید کرد که بانک‌ها باید یگان حفاظت خود را راه‌اندازی کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر در گفت‌وگو با اخبار ما با اشاره به اهمیت حفاظت مسلحانه از برخی نهادها گفت: وزارتخانه‌ها و ارگان‌هایی که نیاز به حفاظت مسلحانه داشته باشند؛ با همکاران من در پلیس ارتباط برقرار کرده و از این خدمات بهره‌مند می‌شوند. البته این نکته قابل ذکر است که اعتبارات این حفاظت توسط خود سازمان‌ها باید تامین شود و پلیس وظیفه ساماندهی و برنامه‌ریزی را در این باره بر عهده دارد. 

وی افزود: برخی ارگان‌ها مانند قوه قضائیه با ما ارتباط بسیار خوب و زیادی دارند و حفاظت مسلحانه به صورت دائمی برای آن ها انجام می‌شود و در واقع یگان حفاظت آن‌ تشکیل شده است. برخی نهادها نیز اصلا به این نوع حفاظت نیاز ندارند و با ما ارتباطی نیز ندارند. 

 فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا ادامه داد: اما در این بین برخی نهادها مانند بانک‌ها هستند که نیاز ضروری به حفاظت‌های مسلحانه دارند اما هنوز یگان‌های حفاظتی خود را تشکیل نداده‌اند. 

بنی اسدی فر در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چگونه این حفاظت ها صورت می گیرد؛ گفت: در حال حاضر، پلیس کار بر زمین مانده بانک‌ها را انجام داده و به تنهایی این امر حفاظتی را انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به اهمیت تامین امنیت بانک‌ها افزود: بانک ها نیاز شدیدی به ایجاد این یگان حفاظتی دارند زیرا کار آنها بسیار حساس بوده و با پول نقد سروکار دارند؛ بنابراین باید اعتبار مورد نیاز برای تامین این یگان ایجاد شود تا پلیس بتواند برای راه اندازی این یگان قدم بردارد. از این رو از بانک‌ها می‌خواهم تا نسبت به تشکیل یگان حفاظت خود اقدام کنند.

انتهای پیام 

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا