سلامت

بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

به گزارش شفاف ، تجزیه و تحلیل کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهد که در مجموع پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بیشترین مزایای سلامتی را دارد.

مطالعه آنها که در مجله Circulation به صورت آنلاین منتشر شد ، اطلاعات بهداشتی و تغذیه ای حدود دو میلیون نفر در سراسر جهان را تا سن 30 سالگی دنبال کرد.

به گزارش دویچه وله ، در مقایسه با افرادی که فقط دو وعده میوه یا سبزیجات در روز مصرف می کردند ، نتایج زیر در افرادی که پنج وعده از این اقلام مصرف می کردند به دست آمد:

– خطر مرگ به هر دلیلی 13 lower کمتر است

– خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی 12 درصد کاهش می یابد

– خطر مرگ ناشی از سرطان 10 درصد کمتر است

– خطر مرگ ناشی از بیماریهای تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه تا 35 درصد کاهش می یابد.

دکتر دانیل وانگ ، نویسنده اصلی این مطالعه و محقق در هاروارد می گوید: میوه ها و سبزیجات منابع اصلی چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول (ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی) هستند که به ویژه برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. دانشکده پزشکی از طریق خون است.

در بهترین حالت ، به گفته محققان ، مردم باید دو وعده میوه به علاوه سه وعده سبزیجات در روز بخورند.

بیشترین مزایای سلامتی ناشی از مصرف سبزیجات تیره (کلم پیچ ، اسفناج) و میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C و بتاکاروتن (مرکبات ، توت ها ، هویج) است. ویتامین C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشند.

نکته دیگر این است که طبق نتایج این مطالعه ، مصرف بیش از پنج وعده میوه یا سبزیجات در روز فایده بیشتری در کاهش خطر مرگ ندارد. دکتر. وانگ خاطرنشان می کند که اگر در طول یک روز به میوه و سبزیجات دسترسی ندارید ، می توانید در روزهای دیگر کمی بیشتر از حد معمول غذا بخورید تا میانگین مصرف این مواد در هفته افزایش یابد.

برای این کار لازم نیست وعده های غذایی معمولی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال ، صبحانه شما می تواند یک کاسه غلات با کمی بلوبری یا تخم مرغ و گوجه فرنگی آب پز ، پیاز و اسفناج باشد. ناهار می تواند یک سالاد با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه شما باشد (شاید یک سالاد کلم پیچ و اسفناج با برش های گریپ فروت ، فلفل قرمز ، هویج) ، یک فنجان ماست با توت فرنگی یا یک اسموتی با کلم پیچ و انبه.

برای شام ، سبزیجاتی مانند بروکلی بخارپز یا کدو سبز و کدو بخورید. اگر فرصتی برای خوردن سبزیجات کافی در طول روز ندارید ، یک سالاد بزرگ برای شام با مقدار زیادی سبزیجات رنگارنگ و مقداری پروتئین مانند مرغ کبابی یا ماهی آماده کنید.

دکمه بازگشت به بالا