اقتصادی

بهره‌برداری از طرح فاضلاب روستای شهیدآباد خرم‌بید

اخبار ما/فارس همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس، طرح فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید بهره‌برداری شد.

به گزارش اخبار ما، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان فارس و با حضور وزیر نیرو، طرح شبکه جمع‌آوری، خط انتقال و پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید بهره‌برداری شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این مراسم ضمن قدردانی از عوامل اجرای این پکیج تصفیه فاضلاب در روستای شهید آباد که نگین روستاهای شهیدپرور است، اجرای تصفیه خانه های فاضلاب روستایی را از طرح‌های توسعه ای وزارت نیرو عنوان و اجرای ۳ طرح فاضلاب روستایی در فارس را آغازی خوب برای این رویکرد وزارت نیرو توصیف کرد. 

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس هم در این مراسم گفت: شرکت آبفای استان فارس پس از تحقق تعهدات خود مبنی بر اجرای کامل مصوبات دور اول سفر با برکت رئیس جمهور به این استان، با آماده کردن ۳ طرح فاضلاب و ۵ طرح تامین آب شرب و همچنین آغاز عملیات احداث مدول اول تصفیه خانه ی فاضلاب شهر فیروز آباد با ظرفیت تصفیه ی ۱۱۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز به استقبال رئیس جمهور و هیات دولت مردمی ایران قوی در دور دوم سفر به استان فارس رفته است.

علی جان صادق‌پور در تشریح طرح فاضلاب مورد بهره برداری نیز چنین گفت: این طرح زیست محیطی شامل بهره‌برداری از تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرم بید، شامل نصب یک باب پکیج تصفیه ی فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۱۴۰ متر مکعب در شبانه‌روز و اجرای ۷۰۰۰ شبکه جمع‌آوری فاضلاب، با صرف اعتباری معادل ۶۹۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی است که امیدوارم گشایش آن بر این مردم شهید پرور مبارک و منشاء اثرات خیر باشد.

به گزارش اخبار ما، روستای شهید آباد که با تقدیم ۴۶ شهید والاقدر در جنگ تحمیلی، به تناسب جمعیت رتبه نخست اهدای شهید در کشور را دارد، با جمعیتی قریب به ۹۵۰ نفر، از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم بید است و در ۲۵ کیلومتری جنوب صفا شهر مرکز این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا