اقتصادی

بیمه مرکزی باید در خصوص توسعه فناوری در صنعت بیمه ریل‌گذاری کند

متخصصان حوزه نوآوری با تاکید بر ضرورت توجه به نوآوری در صنعت بیمه تاکید دارند که ضریب نفوذ بیمه در کشور ما ۲.۵است، در صورتی که این میزان در دنیا با ضریب ۷.۵ و در برخی از کشورها ۱۲.۵ است.

به گزارش اخبار ما، در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ پنل” کالبد شکافی اکوسیستم نوآوری در حوزه بیمه و ظرفیت‌های اتصال به دیگر اکوسیستم‌ها ” با حضور علیرضا دلیری، دستیار سابق معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، مهدی ایمانی‌آنلاین قائم مقام مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناوری اطلاعات و روح‌الله حیدری مدیر فناوری اطلاعات بیمه پارسیان برگزار شد.

علیرضا دلیری در این پنل بیان کرد: در حال حاضر همه حوزه‌ها و کسب و کارها با نوآوری مرتبط هستند، نفوذ نوآوری به بیمه موضوعی است که اگر ما به آن نپردازیم و نتوانیم آن را در زندگی مردم نفوذ دهیم، با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه عدم پوشش بیمه‌ای می‌تواند جوامع را با معضلات اجتماعی و اقتصادی مواجه کند، اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما ۲.۵است، در صورتی که این میزان در دنیا با ضریب ۷.۵ و در برخی از کشورها ۱۲.۵ است.

وی با بیان اینکه نداشتن نگاه تسهیل‌گرانه و آسان از معضلات صنعت بیمه در کشور ما است، یادآور شد: نیروی انسانی مهمترین و اساسی‌ترین آیتم در استفاده و توسعه نوآوری در کشور است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید رگولاتور و بیمه مرکزی زمینه را برای استفاده از فناوری در صنعت بیمه ایجاد کنند تا تسهیل‌گری توسط استارتاپ‌ها در کشور ایجاد شود.

دلیری در خصوص اشتراکات و تفاوت‌های نوآوری باز و بسته، گفت: در اکوسیستم نوآوری در بحث فناوری‌های بازار پول، عدم دخالت بانک مرکزی در زمینه توسعه فین‌تک‌ها و ریل‌گذاری در این زمینه باعث توسعه این فناوری در زندگی مردم شد، بنابراین بیمه مرکزی باید در خصوص توسعه فناوری در صنعت بیمه نیز ریل‌گذاری داشته باشد و اگر این اتفاق نیفتد، ما شاهد افزایش ضریب نفوذ در کشور خواهیم بود.

مهدی ایمانی آنلاین، قائم مقام مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناوری اطلاعات نیز در این پنل گفت: موضوعاتی که ناخواسته در کشور تحریم شده، دست شرکت‌های بیمه در توسعه کسب و کار را بسته است و نمی‌گذارد ارزش جدید در این صنعت ایجاد شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که دغدغه اصلی زمامداران در صنعت بیمه و مشتری فقط فروش بیمه ثالث و درمان باشد، نمی‌توان به محصول جدید فکر کرد.

ایمانی آنلاین با بیان اینکه در لایه تعامل ارزش می‌توان نوآوری‌هایی را عرضه کرد، ادامه داد: در حال حاضر چالش همه شرکت‌ها بحران خروج نیروی متخصص از کشور است که همه صنایع وابسته به فناوری را تهدید می‌کند.

وی گفت: از سال ۹۵ که اختلاف ارزش ریال و دلار زیاد شد، میل به مهاجرت نیز بین متخصصان و فناوران ما نیز زیاد شده است.

ایمانی آنلاین ادامه داد: همچنین شاهد این هستیم که خود شرکت‌های بیمه نیز با توجه به قوانین و دستورالعمل‌هایی که وجود دارد، تمایلی به ریسک ندارند، در صورتی که شرکت‌های بیمه باید ریسک‌پذیری خود را بالا ببرند و ارتباط خود را با مراکز نوآوری بیشتر کنند و با پرداختن به این موضوعات می‌توانیم شاهد یک برون‌رفت این صنعت به سوی نوآوری باشیم.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا