اقتصادی

تاب‌آوری اقتصاد ایران در وضعیت نامطلوب

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت کشورها در زمینه شاخص تاب آوری پرداخته است که نشانگر سقوط موقعیت ایران است.

به گزارش اخبار ما ، شاخص انعطاف پذیری 2020 به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا و بحران های بهداشت عمومی قرار گرفته است و موقعیت بسیاری از کشورها در این شاخص تغییر کرده است ، اما با وجود بهبود نسبی شرایط و اقدامات دولت در سایر مناطق ، برخی از کشورها در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته اند.

شاخص مقاومت جهانی در موسسه بیمه املاک بر اساس 12 شاخص کلی محاسبه می شود. شاخص هایی مانند بهره ، خطر سیاسی ، مصرف روغن و شهرنشینی در اقتصاد ، بلایای طبیعی ، خطر آتش سوزی و خطر سایبری در زمینه کنترل کیفیت و کنترل فساد ، کیفیت زیرساخت ها و حاکمیت شرکتی در زنجیره تأمین شاخص های اصلی بر اساس محاسبه شده هستند کشورهای مقاومت اقتصادی.

در سالهای گذشته ، اروپای غربی به بالای لیست مقاوم ترین اقتصادها سقوط می کرد ، اما امسال دانمارک با شاخص آتش سوزی بهبود یافته در راس این لیست است. با این وجود ایالات متحده از رده 10 به هفدهم سقوط کرد و چین با 9 پله سقوط به مکان 77 رسید. انگلستان بار دیگر در میان 10 کشور برتر این قسمت بازگشت و سنگاپور با 10 پله صعود به مکان دوازدهم جهان رسید.

ایران برای اولین بار در بین سه کشوری است که در شاخص کشش بدترین نتیجه را دارد و از بین 130 کشور مورد بررسی در رتبه 128 قرار دارد. هائیتی و ونزوئلا از قدرت اقتصادی کمتری برخوردار هستند ، در حالی که چاد ، اتیوپی ، لبنان ، مالی ، موزامبیک ، نیکاراگوئه و هندوراس بالاتر از ایران هستند.

کشورهای پیشرو عبارتند از: دانمارک ، نروژ ، لولزبورگ ، آلمان ، سوئیس ، فنلاند ، سوئد ، اتریش ، آمریکای مرکزی و انگلستان.

در میان کشورهای منطقه ، امارات متحده عربی در رده 32 قرار دارد و پس از آن قطر ، عربستان سعودی ، ترکیه و عمان قرار دارند. ایران نزدیکترین موقعیت را در بین کشورهای منطقه پاکستان دارد که در رده 119 جهان قرار دارد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا