سلامت

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر افزایش پرخاشگری

کارشناسان از چندین مطالعه به این نتیجه رسیده اند که گرم شدن کره زمین باعث افزایش پرخاشگری ، خشونت و حتی خودکشی می شود و یکی از دلایل اصلی این پدیده تغییر در تولید سروتونین در بدن است.

طبق اطلاعات موسسه رابرت كخ آلمان ، در سال 2018 ، حدود 500 نفر در برلین به دلیل افزایش بیش از حد دما جان خود را از دست دادند.

بنابراین ، از هر 100000 شهروند برلین ، 12 نفر قربانی تغییرات دما می شوند.

دلایل مرگ و میر اختلالات قلبی عروقی ، نارسایی کلیه ، بیماری های تنفسی و سکته مغزی بود.

علاوه بر این ، طبق مطالعه ای در آفریقای جنوبی ، افزایش دما میزان قتل را تغییر می دهد ، به این معنی که برای هر درجه سانتیگراد بالاتر ، متوسط ​​قتل 1.5 درصد افزایش می یابد.

طبق مطالعات انجام شده در فنلاند ، با هر درجه اضافی سانتی گراد ، میزان قتل تا 1.7 درصد افزایش می یابد.

مجله آلمانی Tats به مطالعه 7000 تظاهرات در ایالات متحده استناد می کند که نشان می دهد هرچه درجه حرارت بالاتر باشد ، شدت آن بیشتر می شود.

مطالعه دیگری در ایالات متحده نشان داد که افزایش دما رانندگان را مجبور به رفتار پرخاشگرانه تر می کند. رانندگان ، به ویژه کسانی که از پنجره های باز رانندگی می کردند ، بیشتر اوقات ناراحت و بوق می زدند.

آمار مقایسه ای در 12 کشور از جمله کشورهای آسیایی نشان داد که تعداد خودکشی ها در هوای گرم بیشتر از هوای سرد است.

حتی روزنامه نگاران نیز از تأثیر گرما در امان نیستند. در المپیک 2008 پکن ، زبان روزنامه نگاران آمریکایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که روزنامه نگاران آمریکایی ، با افزایش گرما و آلودگی هوا ، از کلمات منفی بیشتری نیز استفاده می کنند.

به گزارش دویچه وله ، محققان فنلاندی کشف کرده اند که یکی از دلایل اصلی این امر می تواند میزان ماده پیام رسان “سروتونین” باشد. این انتقال دهنده عصبی علاوه بر ایجاد “احساس خوب” در انسان ، فشار خون ، شناخت ، خواب و دمای بدن را تنظیم می کند. در عین حال ، میزان سروتونین تولید شده در بدن به آب و هوا نیز بستگی دارد. کمترین میزان تولید سروتونین در جولای (بالاترین گرمای تابستان) و بیشترین میزان آن در فوریه (اواسط زمستان) است. بنابراین ، نوسانات تولید این انتقال دهنده عصبی ضروری بر روحیه افراد تأثیر می گذارد.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا