اقتصادی

توسعه گردشگری سلامت با بخش خصوصی

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران می گوید با توجه به بستر مناسب گردشگری سلامت، بیماران کشورهای همسایه می توانند در قالب گردشگری سلامت به ایران سفر کنند.

به گزارش اخبار ما، در سال های اخیر با توجه به توسعه زیرساخت های سلامت، تعداد زیادی از بیماران از کشورهای همسایه برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر کرده اند.

علاوه بر درآمد سفر این افراد، ایجاد بستر برای افزایش تعداد بیمارانی که ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند، از برنامه هایی است که توسط دولت و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدرضا کرباسی نایب رئیس اتاق بازرگانی بین المللی ایران در نشست هماهنگی پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی از توان بخش خصوصی در ارائه خدمات گردشگری سلامت به مسافران خارجی خبر داد و اعلام کرد که در پنج سال گذشته سال‌ها سرعت ایران کند شد.

به گفته وی، از سال 1393 همزمان با افزایش اختلافات سیاسی بین ایران و عربستان، برگزاری همایش های سلامت اتاق بازرگانی متوقف شد زیرا خطر شیطنت و مشکلات قوه مجریه وجود داشت.

معاون وزیر امور خارجه اتاق بازرگانی ایران افزود: امروز خوشبختانه نشانه هایی از بازگشت همکاری ها بین ایران و عربستان مشاهده می شود و فضای منطقه آرام شده است و امکان تدوین سند جدید وجود خواهد داشت. و برگزاری پنجمین همایش گردشگری سلامت.

کرباسی با بیان اینکه مسئولان اتاق بازرگانی در دیدار با مسئولان کشورهای همسایه به ظرفیت های ایران در گردشگری سلامت اشاره کردند، تصریح کرد: باید در این زمینه اولویت با کشورهای همسایه باشد و با ایجاد دفاتر بهداشت انجمن گردشگری در کشورهای همسایه. کشورهایی که شهروندان این کشورها را در ایران ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: تاجیکستان، افغانستان، عمان، جمهوری آذربایجان و عراق کشورهای هدف اصلی ایران در این زمینه هستند و در گام های بعدی امکان استفاده از ظرفیت های سایر کشورها نیز وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا