اقتصادی

ثبت ۸۱۹۸ تردد از پایانه‌های مرزی خوزستان در اولین روز سال نو

اخبار ما/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: در اولین روز از سال جاری ۸۱۹۸ مورد تردد از پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ثبت شد.

محمد جولانژاد امروز دوم فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اولین روز از سال ۱۴۰۳ در مجموع ۹۹ ایرانی و ۲۷۳ خارجی از طریق مرز چذابه از کشور خارج شده‌اند که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۷۵ درصد کاهش و ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند. همچنین ۱۱۴ ایرانی و ۱۸۴ خارجی از طریق این پایانه وارد کشور شده‌اند.

به گزارش اخبار ما، وی افزود: در مجموع از ۲۴ اسفندماه گذشته و از ابتدای طرح نوروزی تا اول فروردین سال جاری از طریق پایانه‌ مرزی چذابه ۱۶۶۳ ایرانی و ۱۷۵۶ خارجی وارد کشور شده‌اند و همچنین ۱۳۶۶ ایرانی و ۱۹۴۴ خارجی از کشور خارج شده‌اند که ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: در پایانه مرزی شلمچه نسبت به چذابه همواره تردد بیشتری ثبت می‌شود به گونه‌ای که در یکم فروردین از طریق این پایانه ۲۲۰۸ ایرانی و ۱۴۷۶ خارجی وارد کشور شده‌اند که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۵۲ و ۴۴ درصد کاهش داشته‌ایم. علاوه بر آن خروج‌ ایرانی‌ها از طریق این پایانه با ثبت ۲۷۴۶ مورد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است و خروج خارجی‌ها با کاهش ۶۴ درصد ۱۰۹۸ مورد ثبت شد.

جولانژاد اضافه کرد: از طریق پایانه‌ مرزی شلمچه از ابتدای طرح نوروزی و از تاریخ ۲۴ اسفند تا یک فروردین در مجموع ۱۶۳۲۴ ایرانی وارد و ۲۵۹۳۴ ایرانی از کشور خارج شده‌اند. همچنین ۹۹۶۵ خارجی وارد و ۱۱۰۲۵ خارجی از طریق این پایانه از کشور خارج شده‌اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا