اقتصادی

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

«جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات»، «گفت‌وگوی صریح ایران و اتحادیه اروپا» «تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه و انسداد مرزها»، «آغاز یک همکاری هنری» و «یک خداحافظی قرمز» از مهمترین اخبار شامگاهی بیست و سوم خرداد اخبار ما بودند.

به گزارش اخبار ما، شامگاه چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران اخبار ما به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

اعلام برنامه‌های پزشکیان درباره مناطق، اقوام، ادیان و مذاهب کشور

سیاسی- مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای درباره مناطق، اقوام، ادیان و مذاهب کشور تاکید کرد: پیشنهاد و راهکار مشخص ما در جبران کاستی ها و محرومیت های تاریخی و مزمن در این نواحی رویکرد «تبعیض مثبت» و تمرکز برنامه ها و منابع برای پیشرفت و آبادانی نقاطی است که به شکلی شایسته مورد توجه برنامه ریزان قرار نگرفته است و متاسفانه به محرومیت این شهر یاران و خاک مهربانان» از توسعه متوازن و همه جانبه انجامیده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با دیپلماسی پرداخت.

جلیلی: اشراف خوبی بر برنامه هفتم توسعه دارم

سیاسی- سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی «گفت وگوی ویژه خبری» با بیان اینکه «در تدوین برنامه‌های پنجم و ششم و برنامه هفتم توسعه حضور داشتم»، اظهار کرد: اشراف خوبی بر برنام هفتم توسعه دارم وشروع دولت بعدی با برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی است چون دولت کار خود را با برنامه ای شروع می کند که تصویب شده است و این بسیار ارزشمند است.

جلیلی همچنین عصر امروز در جمع مردم مرکز خراسان جنوبی در مصلی بیرجند تاکید کرد: اگر می‌گوییم هر ایرانی یک نقش باشکوه، یک جهان فرصت و یک برنامه جهش برای این موضوع برنامه داریم.

پورمحمدی: می‌توان با دشمنان بزرگ مذاکره کرد

سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی «بامردم» با بیان اینکه «می‌توان با دشمنان بزرگ هم مذاکره کرد، اما از موضع قدرت و با توانایی و هوشمندی»، اظهار کرد: آنچه که امروز به نام میدان و دیپلماسی می‌شناسیم یکدیگر را تکمیل می‌کنند و به جای تاثیرگذار می‌رسند. وی همچنین با طرح این پرسش که «امروز چرا آمده‌ام؟»، گفت: شهادت برادر عزیزم رئیسی که از پیش از انقلاب با هم آشنا بودیم، آثار خوبی از روش مدیریت و مردمداری، فروتنی، صداقت، محبت و پرکاری و پیگیری از نکاتی است که آقای رئیسی برای ما به یادگار گذاشت. این حادثه غیرمترقبه همه ما را متاثر کرد و همه باید تلاش کنیم وضع کشور را به پیش ببریم.

آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی زاکانی با شعار «پاک باش و خدمتگزار»

سیاسی- علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتخاب شعار «پاک باش و خدمتگزار»، رسماً تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرد.

همچنین می‌توانید بسته اخبار انتخاباتی سرویس سیاسی اخبار ما در روز چهارشنبه ۲۳ خرداد را اینجا بخوانید.

گفت‌وگوی صریح ایران و اتحادیه اروپا

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

جهان- علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی رایزنی و گفت وگو کرد. باقری با بیان اینکه «این گفت‌وگو صریح و ناظر بر آینده بود»، اظهار کرد: ما در خصوص طیفی از موضوعات مورد علاقه طرفین به شمول روابط ایران و اتحادیه اروپایی، مذاکرات رفع تحریم‌ها و شرایط وخیم در فلسطین بحث و گفت وگو کردیم.

تسلیت ایران به دولت و مردم کویت

جهان- ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  چهارشنبه در یک موضع گیری رسانه ای حادثه آتش سوزی در کویت را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت. وی  ضمن ابراز تأثر و همدردی با دولت کویت و خانواده‌های قربانیان، برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی و برای مجروحان این حادثه ناگوار سلامتی و شفای عاجل مسالت  کرد.

سامانه جامع حمایت از تولید رونمایی شد

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

اقتصادی- مرحله نخست سامانه هوشمند حمایت یکپارچه اشتغال و تولید مردمی (حیات) رونمایی شد. این سامانه بزرگ‌ترین سامانه هوشمند در زمینه هوشمندسازی اشتغال در سطح کشور محسوب می‌شود که شبکه تسهیلگران و مجریان طرح حیات را به صورت یکپارچه مدیریت می‌کند.

تاکید رئیس ستادکل نیروهای مسلح بر ساماندهی اتباع بیگانه و انسداد مرزها

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

اجتماعی- سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در بیست و هفتمین همایش سراسری فرماندهان، معاونان، رؤسا و مدیران فراجا با تاکید بر ساماندهی اتباع بیگانه، کنترل و انسداد مرزها، جلوگیری از قاچاق کالا، ارز، موادمخدر، سلاح و مهمات گفت: مسئولیت سنگینی بر عهده فراجاست و به لطف خدا بودجه انسداد مرزی در حال تامین است و بخشی نیز در اختیار قرار گرفته که امیدواریم توفیقات بیشتری در حوزه امنیت مرزی داشته باشیم.

سفر رئیس عدلیه به قطر و انعقاد یک یادداشت تفاهم همکاری

اجتماعی- حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه پس از بازگشت از سفر یک روزه خود به  قطر در گفت وگویی رسانه ای در فرودگاه مهرآباد به بیان اهداف و دستاوردهای این سفر پرداخت و گفت: در جریان سفر کوتاهی که به قطر داشتیم ضمن دیدار با مقامات قطری از جمله امیر این کشور و رئیس شورای عالی قضایی آن، یادداشت تفاهمی در باب همکاری‌های قضایی فیمابین در ۱۱ بند و موافقتنامه‌ای ۱۴ ماده‌ای در باب معاضدت حقوقی متقابل امور کیفری منعقد کردیم و تاکید داریم که این تفاهمات و توافقات هر چه سریعتر جنبه عملی و اجرایی پیدا کنند.

همکاری «سامی یوسف» با «همایون شجریان»

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

فرهنگی و هنری- سامی یوسف طی یک پست اینستاگرامی از انتشار یک قطعه موسیقی جدید در همکاری با همایون شجریان به نام «هستی» خبر داد؛ قرار است این قطعه موسیقی ۱۱ تیر (یکم جولای) منتشر شود. سیامک رادمنش با نام هنری سامی یوسف، خواننده، آهنگساز، ترانه‌سرا و تهیه‌کننده ایرانی-بریتانیایی است که در ترانه‌هایش به مضامین معنوی می‌پردازد؛ وی از سوی مجله تایم آمریکا به عنوان «بزرگ‌ترین ستاره پاپ اسلام» و از سوی مجله گاردین انگلستان «ستاره پاپ مقدس» معرفی شده‌ است.

اوسمار با پرسپولیس خداحافظی کرد

جدیدترین اظهارات نامزدهای انتخابات/ آغاز یک همکاری هنری/ خداحافظی قرمز

ورزشی- پرسپولیس، اوسمار ویرا سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس با انتشار پیامی رسما از این تیم و هوادارانش خداحافظی کرد. در بخشی از پیام این مربی آمده است که «پرسپولیس عزیز، این خداحافظی نیست، فقط یک «به زودی می‌بینمت» است. امیدوارم در آینده بار دیگر با هم همراه شویم.»

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا