اقتصادی

جزئیات بسته تشویقی دولت برای ساکنان بافت فرسوده

اخبار ما/گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان، جزئیات بسته تشویقی دولت برای ساکنان بافت فرسوده استان گلستان را تشریح کرد و گفت: با توجه به اهمیت بالای ایمنی در بافت‌های فرسوده، دولت بسته‌های تشویقی خوبی برای ساکنان این مناطق در نظر گرفته است.

مهدی ملک امروز پنج‌شنبه ۶ بهمن در نشست گروه خبری فجر گلستان اظهار کرد:  اداره کل راه و شهرسازی در پروژه‌های مختلف عمرانی و شهرسازی اعم از راهسازی، مسکن و ساختمان، شهرسازی و معماری و طرح‌های جامع و تفصیلی برنامه‌های گسترده‌ای دارد.

وی به اقدامات انجام‌شده در محور بندرترکمن به آق قلا به طول ۳۵ کیلومتر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از سمت بندرترکمن و آق قلا مشغول فعالیت هستیم و حدود هشت کیلومتر از عملیات اجرایی پروژه توسعه و تعریض محور آق قلا به بندرترکمن انجام شده و چهار کیلومتر آن در دهه فجر افتتاح می‌شود آسفالت و زیرسازی چهار کلیومتر بعدی نیز به اتمام رسیده اما به دلیل باقی ماندن روکش آسفالت، در ماه‌های آتی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه در محور بندرترکمن به گمیشان دو کیلومتر از عملیات زیرسازی، آسفالت و تعریض آن به اعتبار ۱۲ میلیارد تومان به اتمام رسیده است، بیان کرد:  در حوزه بازآفرینی شهری در ماه گذشته ۲۱ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان در اختیار ۱۵ شهرداری استان قرار گرفت و با کمک شهرداری‌ها برای آسفالت ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام شد.

ملک اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ایران برای آسفالت معابر خاکی در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اختصاص یافت و براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده تا آنلاین ماه ۱۴۰۲ هیچ معبر خاکی در بافت‌های فرسوده مصوب نخواهیم داشت، ۱۸ شهر گلستان بافت‌های فرسوده مصوب دارند که سه هزار هکتار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت بالای ایمنی در بافت‌های فرسوده، ابنیه‌ها و ساختمان‌ها، تسهیلات و بسته‌های تشویقی خوبی از سوی دولت سیزدهم برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: یکی از موراد در بسته‌های تشویقی تخفیف ۵۰ الی ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی است، همچنین هزینه‌های نظام مهندسی نیز نیم بهاء محاسبه می‌شود و ۵۰ درصد تخفیف دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با تأکید بر اینکه بسته‌های تشویقی فرصت خوبی برای ساکنان بافت‌های فرسوده است تا برای بازسازی منازل مسکونی خود اقدام کنند، متذکر شد: افزایش طبقات ساختمان در صورت تجمیع زمین‌ها و پلاک‌ها از دیگر بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده است، همچنین ستاد بازآفرینی شهری تعداد پارکینگ مجاز را با ضریب ۷۵ درصد محاسبه کرده است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا