اقتصادی

جلوه های سخت کوشی رئیس جمهور شهید را در همه جا می بینیم

میرهاشم موسوی گفت: وقتی با نگاه مدیریتی به دستاوردهای بخش های مختلف کشور نگاه می کنیم، جلوه های سخت کوشی رئیس جمهور شهید را در همه جا می بینیم.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در چهارمین نشست شورای معاونان در سال 1403 که با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل ستادی این سازمان برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: تکالیفی که بر دوش ما است و فرصت هایی که برای خدمت به مردم در اختیار داریم، بسیار ارزشمند هستند و نباید به راحتی از دست بروند. همه ما در قبال انتخابات به عنوان یک رویداد مهم ملی وظیفه داریم و نخستین وظیفه ما کمک به مشارکت باشکوه مردم است. اگر می گوییم ولایتمدار هستیم باید در جهت برآورده شدن انتظارات رهبر انقلاب حرکت کنیم و در بحث انتخابات یکی از موضوعاتی که باعث رضایت رهبر معظم انقلاب می شود، مشارکت پرشور همه مردم است. رهبر انقلاب فرمودند که آیت الله رئیسی نصاب و معیار خدمتگزاری به مردم را ارتقا داد و از این جهت ما نیز باید به دنبال امتداد گفتمان انقلاب اسلامی در این نصاب و در این تراز باشیم تا رئیس جمهوری مردمی، انقلابی، پرتلاش، خستگی ناپذیر، مدیر و مدبر، فسادستیز و استکبارستیز انتخاب شود.

موسوی در این نشست ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رییسی اظهار داشت: غم و سوگ فقدان رئیس جمهور شهید هنوز بر قلب های ما حاکم است و همچنان باور ما این است که آیت الله رییسی از میان ما نرفته و هنوز هم در بین ما حضور دارد. البته این در سنت دینی ما هم سابقه دارد و قرآن کریم می فرماید که شهدا زنده اند؛ از این حیث از روح بلند این عالم بزرگوار و شهدای مسیر خدمت، برای حسن اجرای بار سنگینی که بر دوش داریم، استمداد می طلبیم.

وی با اشاره به ضرورت یادآوری و تبیین مقام علمی، اخلاص و تلاش و مجاهدت های رئیس جمهور شهید، گفت: اولویت اول آیت الله رئیسی در همه شرایط و در همه حال، رفع مشکلات مردم بود. وقتی با نگاه مدیریتی به دستاوردهای بخش های مختلف کشور نگاه می کنیم، جلوه های سخت کوشی رئیس جمهور شهید را در همه جا می بینیم. تحول شاخص های رشد اقتصادی چیزی است که در این مدت بر همگان عیان شد و امروز کسی نمی تواند رشدی که از صفر شروع شد و به حدود 5 درصد رسید را نادیده بگیرد. همچنین کنترل نقدینگی و تورم در دوره کمتر از سه سال و رونق در عرصه تولید نیز قابل انکار نیست؛ همچنان که اشتغال بیش از یک میلیون نفری در هر سال هم موضوعی کاملاً روشن است.

موسوی توجه خاص آیت الله رئیسی به مناطق کمتربرخوردار کشور و همنشینی ایشان با مردم این مناطق را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور شهید برشمرد و اظهار داشت: ایشان همواره در جلسات و حاشیه جلسات، پیگیر وضع مردم بود و دائماً از اقدامات دستگاه ها در راستای رفع موانع زندگی مردم می پرسید و این دغدغه مندی نسبت به وضع معیشت مردم، از خصوصیات برجسته رئیس جمهور شهید بود. این خصوصیات و یاد و خاطره ایشان و شهدای مسیر خدمت فراموش شدنی نیست و آن فرمایش رهبر انقلاب که «دلم برای رئیسی سوخت» اوج اقتدار رئیس جمهور شهید و نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان نزد رهبری معظم انقلاب بود؛ کسی که در زمان حیات همه ناملایمات را تحمل می کرد و در برابر طعن و کنایه ها تسلیم نمی شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه برای قدردانی از رئیس جمهور شهید باید خواست و اراده و مسیر او را دنبال کرد، گفت: آیت الله رئیسی ولایت مدار محض بود و کسی که می خواهد در امتداد مسیر او قدم بردارد باید مطلقاً ولایت مدار باشد. اراده و ایمان و عمل آیت الله رئیسی با یکدیگر ممزوج بود و به آنچه ایمان داشت، عمل می کرد. بنابراین اگر می خواهیم در چارچوب این مکتب حرکت کنیم، باید مسیر خدمت به مردم را با قوت و قدرت ادامه بدهیم. در واقع تمجید از رئیس جمهور شهید آنجا تبدیل به قدردانی واقعی از یک خادم واقعی می شود که آنچه او اراده انجام آن را داشت را در دستور کار قرار دهیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: شهید رئیسی مردم را به معنای واقعی کلمه قبول داشت و برای آنها ارج و ارزش قائل بود و به همین خاطر همه زندگی خود را در راه خدمت به آن ها صرف کرد. بنابراین ما اگر می خواهیم راه او را دنبال کنیم باید در مقام عمل مردم را تکریم کنیم و خدمت به آنها را مغتنم بشماریم.

موسوی با تاکید بر اهمیت شان و جایگاه سازمان تامین اجتماعی در نظام حکمرانی کشور، گفت: در دولت مردمی آیت الله رئیسی، اقدامات مهمی در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت که باید با قدرت و قوت استمرار پیدا کند. امروز یکی از تکالیف ما در برابر مردم و در قبال آیت الله رئیسی این است که در وظایف خود تعلل نکنیم و فرصت ها را از دست ندهیم؛ چنانکه در سنت دینی ما هم بر این امر تاکید شده است. تکالیفی که در قبال مردم بر دوش ما است و فرصت هایی که برای خدمت به مردم در اختیار داریم، بسیار ارزشمند هستند و نباید به راحتی از دست بروند. مسئولیت ما در سازمان تامین اجتماعی نه به روز و ساعت بلکه به ثانیه ها وابسته است و اگر لحظه ای تعلل کنیم فرصت ها از دست می رود و در مقابل اگر بر خدمت رسانی تمرکز کنیم بر برکت کار ما افزوده می شود.

وی با تاکید بر اینکه امتداد مسیر شهید رئیسی این است که امانت خدمت به مردم را به خوبی حفظ کنیم، گفت: رهبر انقلاب در همین حادثه اخیر به همه ما تذکر دادند که کشور نباید معطل بماند و نمی ماند و در هر شرایطی باید با قوت و قدرت در مسیر خدمت به مردم حرکت کنیم.

موسوی با اشاره به این که انتخابات یک مسئله مهم ملی برای کشور است، گفت: همه ما در قبال این پدیده مهم ملی وظیفه داریم و نخستین وظیفه ما کمک به مشارکت باشکوه مردم است. اگر می گوییم ولایتمدار هستیم باید در جهت برآورده شدن انتظارات رهبر انقلاب حرکت کنیم و در بحث انتخابات یکی از موضوعاتی که باعث رضایت رهبر معظم انقلاب می شود، مشارکت پرشور همه مردم است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اهمیت توجه به شاخص های مورد نظر امام(ره) و رهبر انقلاب در انتخاب رئیس جمهور را یادآور شد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند که آیت الله رئیسی نصاب و معیار خدمتگزاری به مردم را ارتقا داد و از این جهت ما نیز باید به دنبال امتداد گفتمان انقلاب اسلامی در این نصاب و در این تراز باشیم تا رئیس جمهوری مردمی، انقلابی، پرتلاش، خستگی ناپذیر، مدیر و مدبر، فسادستیز و استکبارستیز انتخاب شود.

وی همچنین بر مراقبت از سازمان تامین اجتماعی و منافع آن در ایام پیش رو تاکید کرد و افزود: معاون اول محترم رئیس جمهور بخشنامه ای صادر کردند که ما هم آن را به همه واحدهای سازمان ابلاغ کردیم مبنی بر اینکه امکانات دولتی نباید در جهت اهداف انتخاباتی مورد استفاده قرار گیرد و ما اجازه نداریم که در این ایام له یا علیه کسی اقدام کنیم. کارکنان عزیز سازمان تامین اجتماعی باید مراقبت کنند که در ساعات اداری از قوانین مربوطه تخطی نکنند و از امکانات سازمان در جهت منافع انتخاباتی استفاده نشود. ان شاء الله در هشتم تیرماه امسال نیز مثل همیشه شاهد اهتزاز پرچم بااقتدار و پرشکوه جمهوری اسلامی ایران و انتخاب یک رئیس جمهور خوب با اراده ملت شریف ایران خواهیم بود.

تیم تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به تحلیل‌های اقتصادی می‌پردازم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا