بین الملل

حماس: موضع بلینکن مانعی واقعی در مقابل رسیدن به آتش‌بس است

به گزارش اخبار ما از اخبار ما، یکی از مسئولان جنبش حماس گفت که اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مورد آتش‌بس جانبداری از رژیم صهیونیستی است.

وی در گفت‌وگو با رویترز خاطرنشان کرد: موضع بلینکن مانعی واقعی در مقابل رسیدن به توافق آتش‌بس است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز-دوشنبه- در اظهاراتی گفت: تحقق آتش‌بس زمینه توقف پایدار جنگ در نوار غزه را فراهم خواهد کرد.

وی مدعی شد: حماس تنها مانع پیش‌روی توافق آتش‌بس است.

وزیر خارجه آمریکا خطاب به سران منطقه گفت: اگر خواهان توقف جنگ در غزه هستید به حماس فشار بیاورید تا توافق آتش‌بس را بپذیرد. دریافت پاسخ مثبت از حماس برای توقف جنگ امری بسیار ضروری است.

بلینکن خاطرنشان کرد: چه توافق حاصل شود چه نشود برای وارد کردن کمک‌های بیشتر به غزه تلاش خواهیم کرد. ما به تلاش‌های خود برای ایجاد آتش‌بس و آزادی اسرا ادامه خواهیم داد. بهترین راه برای بازگرداندن اسرا از جمله آمریکایی‌ها پذیرش آتش‌بس است. اسرائیل با پیشنهاد بایدن موافقت کرده است اما حماس هنوز پاسخی نداده است. ما ۱۰ روز است که منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد بایدن درمورد غزه هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات گفت: برنامه‌ریزی برای روز بعد از جنگ امری مهم است. مصر و آمریکا بر لزوم موافقت حماس با پیشنهاد بایدن توافق نظر دارند. اغلب اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها خواهان صلح هستند. اسرائیلی‌ها نباید در غزه باقی بمانند. در صورتی که برنامه‌ای برای بعد از جنگ وجود نداشته باشد بار دیگر حماس روی کار خواهد آمد.

۳۱۰۳۱۰

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا