اقتصادی

خاندوزی: خود تحریمی های داخلی را باید کاهش دهیم

اخبار ما/ گلستان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات کشور بحث خودتحریمی های داخلی است که در حوزه های مختلف وجود دارد اما نمونه های تقریبا مشابهی دارد که باید با راهکارهایی آن را کاهش دهیم.

احسان خاندوزی امروز جمعه پنجم آذرماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و خصوصی استان گلستان گفت: مبحث دوازدهم همواره دو موضوع تسهیل عام و تشویق ویژه را مد نظر دارد و باید زمینه ورود همه به اقتصاد را در فعالیت ها فراهم کنیم. . از تولیدکنندگان حمایت لازم را داشته باشید.

وی افزود: هزینه ها را در نقطه تماس دستگاه های اجرایی با تولیدکنندگان به حداقل می رسانیم و سیاست هایی را که مانع فعالیت های تولیدی می شود حذف می کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: فعالیت های اقتصادی برای کسانی که وارد فعالیت اقتصادی می شوند باید با کمترین هزینه و زمان انجام شود.

زنگنه خاطرنشان کرد: سرنوشت ساز بودن یا نبودن ارز 4200 تومانی در نوع واردات و نوع تولیدات داخلی.

وی ادامه داد: دولت به این نتیجه رسیده است که با توجه به تبعات منفی در حوزه تولید به سمت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حرکت کند و به دلیل تصویب نشدن این لایحه در مجلس به تعویق بیفتد.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: می توانیم مشکل یک پنجره، سرمایه گذاری داخلی و خارجی را حل کنیم و وقتی این مسائل نادیده گرفته شود چرخ اقتصاد سخت می شود و در هفت ماه 90 میلیون دلار صادرات استانی است. مجتمع که بسیار کوچک است.”

به گزارش اخبار ما به نقل از استانداری گلستان، خاندوزی گفت: اگر تا 27 سال آینده پروژه ای تعریف نشود، همچنان پروژه ای برای اجرای این پروژه ها داریم و مشکلات مختلفی باعث این وضعیت شده است.

در این نشست فعالان اقتصادی استان با وزیر اقتصاد و دارایی ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا