سلامت

خط تولید جدید سرم با ظرفیت ۳ میلیون عدد در ماه راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان غذا و دارو گفت: خط تولید سرم در یکی از شرکت های دارویی کشور با ظرفیت حداقل 3 میلیون سرم در ماه به زودی تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش اخبار ماسید حیدر محمدی درباره میزان تولید سرم در کشور گفت: میزان سرم تولیدی ما حدود 14 تا 15 میلیون در ماه است که حدود یک میلیون تا دو میلیون کمتر از نیاز کشور است. تا اوایل سال گذشته نیاز ما به سرم 10.5 میلیون در ماه بود و مابقی ذخیره می شد و از زمان شروع پنجمین پیک کرونا این نیاز به شدت افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: از تابستان امسال بار دیگر با مشکل کمبود سرم مواجه شدیم به همین دلیل واردات را ادامه دادیم و در حال حاضر هر هفته حدود 600 تا 700 هزار سرم به کشور وارد می شود.

مدیرعامل سازمان غذا و دارو گفت: به زودی خط تولید سرم با ظرفیت حداقل سه میلیون سرم در ماه تا یکی دو ماه آینده در یکی از شرکت های دارویی کشور به بهره برداری می رسد.

بر اساس اعلام وبدا، وی همچنین عنوان کرد که از سال آینده دو شرکت دارویی در اهواز و اصفهان خط تولید سرم را راه اندازی می کنند و یکی از سرم های ما نیز ظرفیت تولید خود را دو برابر می کند، بنابراین از پایان امسال یا ابتدای سال آینده. ، نه تنها سرم وارد نمی کنیم، بلکه صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا