سلامت

دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دکتر. مقدسی با اشاره به اینکه از سیستم شبکه ملی آزمایشگاه سازمان غذا و دارو با تلاش متخصصان و مهندسان در زمینه غذا و دارو و همکاری در بخش خصوصی استفاده شد ، افزود: در سیستم مذکور دسترسی الکترونیکی به نتایج آزمون را فراهم می کند. دسترسی به آخرین متدهای استاندارد آزمون ، دسترسی به محدودیت های آزمون FDA و ثبت آزمایشگاه های تولیدی است.
از جمله ویژگی های این سیستم موارد زیر است:

  • ثبت اشخاص حقوقی برای بررسی برگ تحلیلی ، ثبت و ارسال نمونه به آزمایشگاه و ثبت آزمایشگاه شرکت تولیدی
  • ثبت نام افراد ، از جمله افسران فنی ، عموم مردم و صاحبان مشاغل برای ثبت نام و پذیرش نمونه در سیستم
  • درخواست مجوز بهره برداری برای آزمایشگاه های شریک ، آزمایشگاه های منطقه آزاد و آزمایشگاه های مجاز برای تولید و اعتبارسنجی
  • برای تأیید آزمایشگاه های مجاز اصولاً اقدام کنید
  • امکان درخواست گواهینامه GLP

مقدسی در ادامه افزود: با توجه به امکان بررسی همه فرم های الکترونیکی گزارش آزمایش بر اساس محصولات بهداشتی در شبکه آزمایشگاه ملی و بخشنامه دکتر محمدرضا شن ساز ، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو به کلیه ارگان ها و سازمان های ذیربط. از جمله گمرک جمهوری اسلامی ، سازمان ملی استاندارد ، وزارت کشور ، سازمان بازرسی کل ، پلیس جمهوری اسلامی ، ستاد مبارزه با قاچاق کالا ، سازمان دامپزشکی ، جهاد وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان مواد اولیه دارویی و جمع آوری دارو و فروش اموال؛ از این پس ، فقط برگه های گزارش تست الکترونیکی صادر شده از طریق این شبکه قابل تأیید است و قابل استناد در مراجع قانونی کشور است و سایر برگه های گزارش صادر شده در خارج از این شبکه فاقد اعتبار و مورد تأیید سازمان غذا و دارو است. آنها درمانی نیستند.

در مورد مجوزهای قابل دریافت در این سیستم ، دکتر مقدسی گفت: متقاضیان می توانند موافقت اصولی (پروانه اولیه ای كه پس از بررسی مدارك و مطابق با مقررات و شرایط مصوب سازمان توسط متقاضی ایجاد آزمایشگاه داده شده است) و مجوز بهره برداری را اخذ كنند. (مجوز صادر شده پس از اطمینان از توانایی آزمایشگاه برای انجام فعالیتهای آزمایشی با بررسی اسناد ، بررسی و تأیید کمیته فنی ، برای شروع آزمایشگاه در محدوده عملکرد تأیید شده مطابق با مقررات مربوطه) .

در پایان ، وی با اشاره به اینکه داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای دسترسی به اطلاعات شبکه آزمایشگاهی می توانند از طریق وب سایت https://fdlabnet.fda.gov.ir/ اقدام کنند ، وی تأکید کرد ، همکاران ما در مرکز تماس 91301308 آماده پاسخگویی و پیشبرد سوالات هستند واحدهای محترم تولیدکنندگان و واردکنندگان.

2121

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا