بین الملل

دفاع مایک پنس از کمکهای آمریکا به اوکراین

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با دفاع از اعطای کمکهای واشنگتن به اوکراین از هم حزبی‌های جمهوریخواهش که به تحسین ولادیمیر پوتین پرداخته‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش اخبار ما، به نقل از پایگاه بلومبرگ، این موضع مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نشان دهنده شکاف در حزب جمهوریخواه او بر سر مخالفت و موافقت با کمکها به اوکراین در آستانه شروع رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان برای رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است.

مایک پنس روز جمعه در مرکز امنیت ملی آستین کلمنتز، در دانشگاه تگزاس اظهار کرد: “در حالی که برخی در حزب من دیدگاهی تا حدی متفاوت دارند، بگذارید من صریح باشم: در بین رهبران حزب جمهوریخواه مدافعان پوتین نمی‌توانند جایی داشته باشند. تنها مدافعان آزادی می‌توانند در آنجا باشند.”

پنس ادعا کرد، ولادیمیر پوتین تنها مقصر جنگ در اوکراین است. پنس در اظهاراتش هیچ اشاره‌ای به نام دونالد ترامپ، رئیس سابق او و رقیب احتمالی‌اش در رقابتهای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نکرد اما این رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از این قبل از شروع حمله به اوکراین، بارها از استراتژی پوتین تحسین کرده و در این راستا رهبر روسیه را “نابغه” خوانده بود.

پنس در ادامه این اظهاراتش از آمریکا و متحدانش خواست همچنان که جنگ روسیه و اوکراین وارد دومین سال خود می‌شود، تحریم‌های مسکو را تشدید کرده و به ارائه تجهیزات نظامی و کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ادامه دهند.

او گفت: “اگر ما تسلیم آژیر استدلال‌کننده‌ها مبنی بر نفع نداشتن آمریکا در آرمان آزادی شویم، تاریخ به ما می‌آموزد که ممکن است به زودی نیروهای خودمان را برای دفاع از آزادی خود و آزادی کشورهای عضو ائتلاف ما به مسیر خطر بیندازیم.”

اخیرا چندین چهره جمهوریخواه شامل مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، که مانند پنس نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ را بررسی می‌کند و نیکی هیلی، فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در دولت ترامپ که چند روز پیش کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرد، از کمکهای آمریکا به اوکراین حمایت کرده‌اند.

اما ترامپ که نامزدی مجدد خود برای ریاست جمهوری را در ماه نوامبر آغاز کرد و همچنین ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که انتظار می‌رود او هم به رقابت درون حزبی جمهوریخواهان بپیوندد گفته‌اند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باید بیشتر نگران مسائل داخلی مانند مهاجرت غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر در مرزهای جنوبی ایالات متحده باشد.

یک نظرسنجی واشنگتن پست و ای.بی.سی نیوز که در سوم فوریه منتشر شد نشان داد که نیمی از جمهوری خواهان معتقدند آمریکا بیش از حد از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت می‌کند و  تنها ۲۸ درصد گفتند که حجم فعلی کمکهای آمریکا به اوکراین درست است. ۱۳ درصد نیز آن را بیش از حد کم خواندند.

انتهای پیام

 

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا