بین الملل

دیدار سفیر جدید ایران در نیوزیلند با امیرعبداللهیان/ میرزاخانی سرکنسول جدید ایران در قازان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین اخبار ما، «رضا نظرآهاری» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در نیوزیلند (ولینگتون) امروز (چهارشنبه) ۳۰ فروردین ماه و در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

وضعیت مناسبات ایران و نیوزیلند و محورهای همکاری‌های دوجانبه از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

 

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند بر ضرورت‌ گسترش‌ تعاملات در راستای بهره گیری متقابل‌ از تکنولوژی‌های مدرن‌ با هدف تأمین امنیت غذایی و همچنین به کارگیری دیپلماسی فعال در جهت برقراری ارتباطات مستقیم و شفاف در حوزه‌ مسائل سیاسی، بین‌المللی و فرهنگی تأکید کرد.

رضا نظرآهاری پیش از این سمت، مشاور وزیر امور خارجه در امور کشورهای آمریکای لاتین بوده است. وی همچنین به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن و فنلاند نیز خدمت کرده است.  مدیرکل اسناد و تاریخ دیپلماسی، معاون پژوهشی و مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه از دیگر سمت های نظرآهاری بوده است.

 

نظرآهاری به همراه ۶ سفیر جدید تازه منصوب شده ایران ۲۲ فروردین ماه با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دیدار و خداحافظی کرد. وی جایگزین «محمدرضا مفتح» سفیر پیشین ایران در ولینگتون شده است. 

* داوود میرزاخانی سرکنسول جدید ایران در قازان

به گزارش فارس، «داوود میرزاخانی» سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در قازان نیز امروز (چهارشنبه) در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره‌ به سابقه خوب روابط فیمابین، بر ضرورت‌ گسترش تعاملات و مناسبات اقتصادی با جمهوری تاتارستان و سایر جمهوری‌ها و استان‌های حوزه ولگا و همچنین توسعه همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و دانشگاهی تأکید کرد.

 

داوود میرزاخانی علاوه بر فعالیت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان، در سمت‌های دستیار وزیر نیرو در امور اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه، عضویت در کارگروه ملی امور گمرکی اجرای موافقتنامه تشکیل منطقه آزاد تجاری‌ فیمابین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و … را در سوابق کاری خود دارد.

سرکنسولگری ایران در قازان در تاریخ ۲۳ آذرماه سال ۱۳۸۶ با حضور منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه رسماً افتتاح شد. بخش وسیعی شامل جمهوری‌های تاتارستان، باشقیرستان، چواش، ماری ال، اودمورت و کومی و نیز استان‌های کیروف، اورنبورگ، سامارا، اولیانوفسک، پرم، سوردلووفسک و چلیابینسک در حوزه تحت پوشش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان قرار دارد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا