رشد ۴۳ درصدی ترانزیت از ایران طی ۳ ماه نخست سال‌ جاری

رشد 43 درصدی ترانزیت از ایران در 3 ماهه نخست امسال

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم کالاهای جابه جا شده از ایران به 2 میلیون و 800 هزار تن رسیده که در مقایسه با 43 درصد رشد همراه است. به سال گذشته ربع.

رشد 43 درصدی ترانزیت از ایران در 3 ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری اخبار ماجواد هدایتی، مدیرکل دفتر بین‌المللی ترانزیت و حمل‌ونقل در گفت‌وگویی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حجم کالاهای جابجا شده از ایران به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است. ربع.

آقای هدایتی گفت: ترانزیت یک موضوع چندوجهی است و شامل ترانزیت و مسائل پولی و بانکی می شود. زیرساخت های حمل و نقل موضوع مهمی در این زمینه از توافقات و همکاری های بین المللی است.

مدیرکل دفتر بین الملل ترانزیت و حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به تغییر سیستم لجستیکی و افزایش چشمگیر قیمت ها، ترانزیت کالا و استفاده از کریدورها و جاده های زمینی افزایش چشمگیری داشته است. و انتظار می رود این وضعیت ادامه یابد.

آقای هدایتی گفت: یکی از برنامه های سازمان راهداری حضور در مجامع و رویدادهای بین المللی است که در این صورت لجستیک و ظرفیت و امکانات زیرساختی کشور و ارتباطی که از شبکه راه ها تا بنادر و مرزهای کشور وجود دارد را ارائه خواهیم کرد. معرفی آنها قطعا می تواند بازاریابی وارداتی را برای ایران در سطح بین المللی به ارمغان بیاورد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با بیان اینکه برای رسیدن به هدف 20 میلیون تنی ترانزیت باید شرایطی را برای تسهیل عبور و مرور مرزها ایجاد کنیم، گفت: باید توجه شود. به جاده های متصل به پایانه های مرزی و شبکه جاده های آهنی . طرح سرمایه گذاری توسعه و ارتقای شبکه راه های مربوط به پایانه های مرزی و توسعه پایانه های مرزی جدید در حال انجام است و پایانه مرزی رازی نیز ماه آینده افتتاح می شود که پایانه مرزی مرز مشترک بین دو کشور خواهد بود. ایران و ترکیه

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا