سلامت

رمز ماندگاری، اخلاص در عمل است

به گزارش شفاف و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه انتخابیه ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ، نماینده رهبر معظم انقلاب از خدمات ارائه شده توسط کشیشان و دانشجویان جهادگر علیه ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی سخنرانی خود را در این مراسم با تعریف جستجو و توضیح معنی و مفهوم جستجو آغاز کرد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این بخش از سخنان خود بر اهمیت حضور علما و کشیشان در فعالیتهای اجتماعی تأکید کرد و گفت: “جستجو به معنای مطالعه است. اصول نیز ادامه دارد. پس از آن شاگرد یا مجتهد و مرجع ، یا مبلغ یا معلم می شود.”

وی در ادامه با بیان اینکه هدف مبلغین در هر موقعیتی تمرین و تبلیغ دین است ، افزود: “در هر موقعیتی یک کشیش باید پناهگاه مردم باشد ، شما دقیقاً مانند آنچه که انجام می دهید کار می کنید.”

تفاوت نگاه خیرخواهانه به ایران اسلامی و غرب

از دیدگاه نمایندگان رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر ، تفاوت اعمال خوب در ایران و غرب در این است که کارهای خوب با قصد قربت خداوند انجام می شود. حجت الاسلام والمسلمین معزی با تشریح این دیدگاه خاطرنشان کرد: تفاوت هلال احمر و صلیب سرخ در قصد است. در کارهای خوب ما برای رضای خدا کار می کنیم. به گفته آیت الله جوادی آملی ، امتیاز هلال احمر ایران با سایر صلیب های سرخ همان اخلاص در قصد است.

حویات الاسلام والمسلمین معزی در قسمت دوم سخنان خود راز خدمت مستمر به مردم را اخلاص در عمل توصیف و تأكید كردند: البته خدمت به مردم باید صادقانه باشد؛ چون اگر برای خدا عمل کنیم ماندگار است. اما اگر به دنبال نام و آنلاین باشیم ، عملکرد ما ناپدید می شود. بسیاری به تاریخ پیوستند و به جستجوی آن موارد پرداختند و از تاریخ حذف شدند.

قدرشناسی نمایندگان بهداشت

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات روزهای دشوار تاجگذاری.

وی در این بخش از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره برخی از کشیش های برجسته ای که در سال های اخیر به دلیل تاجگذاری جان خود را از دست دادند ، افزود: “در طول یک سال گذشته ، من از نزدیک در خدمت مدافعان بهداشت بوده ام. صبر و مجاهدت آنها که برگرفته از الگوی صبر و تحمل حضرت زینب (س) است ، بزرگترین جهاد و مبارزه واقعی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان سخنان خود در این بخش ، افزود: در مورد جایگاه پرستار صحبت های زیادی می شود اما جمله ای از علامه طباطبایی (ره) در توصیف اهمیت پرستاری وجود دارد که بسیار زیبا است. وی خطاب به پرستار گفت: من آماده ام پاداش کار خود را با یک شب مراقبت از بیمار شما عوض کنم.

مفید بودن ویژگی های مومنان

نماینده ولی فقیه در هلال احمر در ادامه مفید بودن را از ویژگی های مومنان دانست و به بخشهایی از آیات قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) نیز می فرماید شخصی که به مردم خدمت می کند عزیزترین مخلوق خداوند در نظر خداوند است.

وی در پایان این بخش از سخنان خود ، افزود: خدمت به خلق خدا یکی از بهترین نعمت هایی است که خداوند به مردم عطا کرده است. اگر به دنبال برکات معنوی هستید ، به شما می گویم که مرحوم سید علی قاضی امروز برای شما زنده بود ، شما نتیجه 20 می دادند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با تأکید بر اینکه خدمت به مردم مستلزم برنامه ریزی دقیق و انسجام داخلی است ، اظهار داشت: در خدمت به مردم باید از جزایری که فعالیت می کنند خودداری کنیم تا بتوانیم از سرمایه و ظرفیت های خود به خوبی استفاده کنیم. اما مهمترین چیز در خدمت به مردم صداقت در عمل است.

در این مراسم برخی از علما و موبدان خاطرات خود را از عملکرد جهادی اردوگاه سلامت معنوی با چهار هدف کمک به سلامت جامعه ، کمک به بیماران در مراکز درمانی و ایجاد نشاط ، تلاش برای کمک به خانواده های بیمار و درگذشتگان گفتند. آنها همچنین با انجام مراحل مذهبی کفن و خاکسپاری ، حرمت مومنان متوفی را حفظ کردند.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا