برترینهای کسب و کارفرهنگی

روش درس خواندن رتبه های تک رقمی کنکور چطور است؟

ابتدا متن دفترچه راهنما را مطالعه کردم و اگر جزوه/راهنمای آن موضوع خاص داشتم، مطالب قطور و جدید کتاب و جزوه را هم مطالعه کردم و سعی کردم برای خودم متراکم کنم. و سپس تمام روز آنها را ورق زدم.

در ابتدا با تست های خط به خط و میانی شروع می کردیم و وقتی کل ترم تمام می شد به سراغ تست های سخت تری مثل کتاب های سه سطحی می رفتیم.

وقتی قسمت/گفتار یک فصل تمام می‌شد، تست‌های یادگیری را انجام می‌دادم و بعد از پایان فصل، تست‌های سخت را انجام می‌دادم. با وب سایت محمدرضا پوردستمالچی همراه باشید.

بعد از اتمام تمام فصل های سه کتاب زیست از روش بازیابی + مرور دروس انفرادی استفاده کردم. وقتی بعد از گرفتن فرمت 50 و آزمون زمان بندی شده در روش ریکاوری به پاسخ نامه نگاه می کردم، به سراغ کتاب هم می رفتم و پاراگراف گزینه ها را با جزئیات بیشتری مطالعه می کردم. هر آموزش یک برنامه جداگانه از ریکاوری داشت، جایی که من سعی کردم به سرعت نکات و نکات برجسته را بخوانم.

در درس زیست شناسی قبل از درس معلم حتما ادامه می دادم و بعد از درس استاد به سرعت به متن و اعداد کتاب نگاه می کردم و سپس به سراغ کتاب های درسی کتاب های درسی می رفتم و نکاتی را که برایم جالب بود و برایم جالب بود پیدا می کردم. که من در کتاب پیدا نکردم. من معمولاً در یک کتاب درسی برجسته یا یادداشت می کنم

اگر یک دوره مفهومی بود، من یک تست مطالعه سریع را انتخاب می کردم، با دقت کار می کردم و پاسخنامه را با دقت بررسی می کردم.

اگر درس خیلی خوب بود، ترجیح می دادم روز بعد در آزمون تمرینی شرکت کنم

بالاخره سه چهار روز بعد داشتم تست سرعت انجام می دادم و درصدها را اندازه می گرفتم

در دو سه روز مانده به امتحان، سؤالات ارائه شده و نکاتی را که پیدا کردم و در کتاب درسی ارائه کردم، مرور کردم.

راه های مطالعه شیمی:

در درس شیمی حدود 70 درصد وقتم را صرف تست و 30 درصد دیگر را صرف مرور کتاب درسی می کنم. همچنین دفتری شبیه به کتاب کار خودم تهیه کردم که در آن سوالات شاخص شیمی یعنی سوالات ترکیبی، پیشرفته، نوع جدید یا خلاقانه و در مواقع خاصی از سال مانند همان جا می نوشتم. دوره طلایی، دوره انتقال و دوره جمع بندی، کم است اما حجم مباحث زیاد است، من از این دفتر برای مرور سریع دروس استفاده کردم. همچنین، به دلیل اهمیت مسائل شیمی، آزمایش های زیادی را برای سرعت بخشیدن به مسائل حساب دیفرانسیل و انتگرال مانند استوکیومتری و pH حل می کردم. در درس شیمی جمع آوری و حاشیه نویسی می کردم. گاهی فرمول های مهم موضوع را روی کاغذ نوشتارم و در زمان استراحت جستجو می کنم تا در ذهنم بماند.

کلاس شیمی: کلاس شیمی از دو بخش اصلی تعمیر و نگهداری و مسائل تشکیل شده است. در قسمت یادگیری طوطی تمرکز اصلی بر روی مفهوم است، اما باید به متن کتاب نیز توجه کافی شود. در مبحث هیدروکربن ها باید به فرمول ساختاری و فرمول مولکولی و گروه های عاملی ترکیبات آلی توجه کرد که به دلیل ناپایداری آنها نیاز به توجه زیادی دارد. کلید تسلط بر مسائل شیمی، تست زیاد و توجه به مفاهیم ارائه شده در کتاب درسی است.

مطالعه درس، تأمل در متن و خواندن سایر قسمت هایی که در کلاس به آنها توجه نشده بود از وظایف من در کلاس بود تا بتوانم قسمت بیشتری را در کلاس پردازش کنم. سپس برای بهبود عملکردم تست هایی زدم و بعد کتاب درسی را خواندم.

و بعد بقیه تست ها را انجام می دادم و در آخر برای کسب 100 درصد، خط به خط کتاب را با دقت می خواندم و نکاتی را که به دست می آوردم می نوشتم.

روش مطالعه فیزیک:

روش یادگیری من در فیزیک اینه که اول سر کلاس با دقت به مبحث گوش میدم و سعی میکنم در صورت امکان این مبحث رو با مباحث قبلی مرتبط کنم و فصل 10 کار و انرژی رو نگاه میکنم و این مفاهیم رو طبق خودم ترکیب میکنم. ذهن کاملا سپس با آزمایش های مختلف ایده های جدیدی را در ذهنم ایجاد کردم و سعی کردم به آنها عمق بدهم. در نهایت از موضوعی که یاد گرفتم روی خودم تست زمانی می گیرم تا نقاط ضعف آن مشخص شود و در صورت لزوم دوباره یاد بگیرم.

به دلیل اهمیت و ماهیتش از ساعت 18 تا 8 صبح فیزیک می خواندم. روش مطالعه من در این دوره مشابه دروس دیگر به صورت آزمون دو هفته ای با آزمون بود. معلم خوب در مدرسه، می توانم تمام تلاشم را بکنم تا موضوع مربوط به کلاس 12 را مطالعه کنم و نکات آن را درک کنم. سپس در خانه با نگاه کردن به دفتر معلم و مثال های حل شده در کلاس، قسمت هایی که یاد گرفتم را تکرار می کردم. سپس تمرینات را شروع می کنم. بعد از یک دور از تست دوازدهم دوباره به اصول فیزیک برمی‌گشتم و فرمول‌ها و مثال‌هایی را برای چرخه درس جستجو می‌کردم تا تست‌های هفته بعد را شروع کنم.

در هفته اول فقط 10 مورد را پشت سر گذاشتم و دوازدهمین تست یادگیری عمیق و درک مطلب را مطالعه کردم تا درس را به همراه الگوهای مختلف تست به طور کامل یاد بگیرم. بنابراین در هفته دوم پس از مطالعه درس به درس رفتم. من قبلاً چندین تست و منابع می رفتم و سعی می کردم تست ها را به روش های مختلف و در زمان استاندارد خود حل کنم. بعد از مطالعه و تست از 12 به طور کامل به سراغ تست های بخش اصلی رفتم که قبلا مطالعه کرده بودم. اجازه دهید یک بار دیگر مقاله را به طور کلی مرور کنم تا تست های آن قسمت را مرور کنم.

در نهایت دو روز مانده به آزمون کانن، در آزمون عمومی بخش پایه و قسمت دوازدهم شرکت کردم تا با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنم. همچنین، اگر برای برخی از قسمت‌های برنامه درسی این یا درس‌های دیگر وقت اضافی بگذارم، درس‌های قبلی کمی زمان می‌برد تا مطالبی را که نخوانده‌ام مرور کنم و گاهی اوقات اول می‌خوانم.

نحوه یادگیری ریاضی:

ابتدا مفهوم تدریس شده در کلاس را فهمیدم، همان روز کتاب کار معلم را مرور کردم و سپس به سراغ آزمون رفتم.

برای ریاضی از یک کتاب تست استفاده می کنم و با زدن مجدد تست علامت گذاری شده نمره تکرار می شود و می توانم به آن تسلط پیدا کنم و به نظرم این روش بهتر از تکمیل چندین کتاب تست است.

اگر در طول آزمون یک نکته تکراری و یک سوال تکراری از نوع خاصی می دیدم، خلاصه آن را در دفترم یادداشت می کردم.

ابتدا کتاب را خواندم، سپس کتابی را خواندم که به طور مفصل توضیح می دهد و خلاصه می کند و در نهایت سه تا چهار روز بعد از مطالعه خلاصه، کنکور سال های قبل را می گذرانم. آثار من تست های بیشتری در این موضوع حل کردم

روش های مطالعه فلسفه و منطق:

من عادت داشتم گام به گام راهی را که شروع به خواندن کل کتاب کردم انجام دهم.

در مرحله بعد متوجه خواهم شد؛

دستورات آزمون را در حاشیه کتاب درسی تایپ کردم.

اکنون کتاب را با دقت مطالعه می کنم.

در کتاب های درسی کتاب های امتحانی در حاشیه کتاب یادداشت می گذاشتم.

بالاخره بعد از چند روز کتاب درسی را با دقت مطالعه کردم و سپس به طور منظم تست ها را انجام دادم.

از مهرماه بر اساس بودجه امتحانی شروع کردم به مطالعه فلسفه ۲ و مرور فلسفه پایه منطق. نکته مثبت روش من در این دوره پس از مطالعه حل دو کتاب امتحانی به صورت همزمان است که شامل هر سه کتاب درسی می باشد. نوع کتاب ها خیلی مهم نیست. این تعداد بالای تست ها بود که من را به آزمون کارشناسی ارشد رساند.

فکر می کردم این روش روش خوبی است و همیشه در درس فلسفه چهارم دبستان نمره 10 از 10 را می گرفتم، اما با گذشت زمان و در اواسط زمستان متوجه شدم که این روش ممکن است قبل از فلسفه روش خوبی بوده باشد، اما اساسا درصد من نوسان کرد و حتی باعث تغییراتی از 40 به 60 درصد شد.

وقتی اشتباهات امتحانی را به طور دقیق مطالعه کردم، متوجه تکرار برخی اشتباهات شدم، بنابراین تصمیم گرفتم در ایام نوروز روش تحلیل خود را تغییر دهم و فقط پاسخنامه را مطالعه نکنم.

در روز عید بعد از حل مجدد تمام نمرات اشتباه آزمون در هر دو کتاب تست، تمام نکات مهم آزمون را در یک برگه جداگانه نوشتم و هفته ای یک بار آن را مطالعه کردم.

با این وجود امیدوار بودم که پیشرفتی حاصل نشود اما نمی توان گفت که کار تاثیری نداشته است.

بعد از تعطیلات عید به پیشنهاد مدیر مدرسه شروع به حل تست از منبع جدید همراه با حل تست های اشتباه و یک طرفه کتاب های تست کردم.

منبع جدید تست های سال قبل کانون بود که معلم مدرسه من آن را از سال های قبل جمع آوری کرده بود و تعداد سوالات بیشتر شبیه یک کتاب تست به نظر می رسید.

با گذشت زمان به پیشرفتی که منتظرش بودم رسیدم و در اردیبهشت سال کنکور 90 تا 100 درصد هر سه کتاب را کسب کردم.

در مورد انتخاب رشته کنکور سراسری با پوردستمالچی بیشتر بدانید.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا