اقتصادی

صعود بورس تا کجا ادامه دارد؟

حرکات بازار سرمایه پس از حدود چهار ماه مجدداً افزایش یافت ، اتفاقی که تحلیلگر بازار سرمایه به عوامل مختلفی از جمله بازگشت اعتماد به بازار سرمایه نسبت می دهد و معتقد است که شاخص کل سهام 1.7 میلیون واحد باز است. تبدیل می شود

بهزاد صمدی در گفت وگو با اخبار ما ، با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در ماه های اخیر اظهار داشت: شاخص RSI به 22 کاهش یافته است و وقتی شاخص به آن محدوده رسید باید منتظر واکنش نسبت به این افت باشیم و سپس شاهد بازگشت آن باشیم. بیایید در همین راستا ، ما هفته گذشته رشد بازار را ثبت کردیم.

وی با بیان اینکه ارزش معاملات بازار کوچک در هفته گذشته به بیش از 10 تریلیون تن رسیده است گفت: این رویداد در ماه نوامبر بی سابقه بود.

وی گفت: “وقتی بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد ، انتظار می رفت كه قیمت های جهانی كاهش یابد ، اما قیمت آنها همچنان بالا بود.” به عنوان مثال ، قیمت PVC به 110 دلار و متانول 240 دلار رسید. همه این عوامل می تواند بر بازار تأثیر بگذارد.

صمدی با تأکید بر اینکه فضای مثبت روانشناختی به بازار سرمایه بازگشته است ، گفت: رئیس کل بانک مرکزی دلیل اصلی این بازگشت بود. زیرا آنها رشد بین بانکی را کاهش داده اند. وزیر اقتصاد همچنین از بازار سرمایه حمایت کرد. بنابراین اعتماد از دست رفته مردم برگشته است و وقایع اساسی به نفع بازار است.

وی با اشاره به بازگشایی برخی نمادها گفت: برخی از نمادهای منفی باز بودند اما منفی بودن آنها فقط 5 دقیقه طول کشید. به عنوان مثال ، یکی از نگرانی های منفی در بازار افتتاح شستا بود. شستا نیز با منفی 18 درصد افتتاح کرد اما مثبت شدن فقط 5 دقیقه طول کشید

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه تأکید کرد که رشد بازار شارپ اینگونه نخواهد بود: احتمال افزایش شاخص در محدوده 1.380.000 واحد به 1.440.000 واحد افزایش یافته و سپس اصلاح جزئی خواهد داشت ، اما به طور کلی ، شاخص در ماه های آینده وارد کانال 1 خواهد شد ، 7 میلیون واحد ، که تقاضا و تقاضای آنها زمان وقوع این امر را تعیین می کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر گزارش های مربوط به تولید و فروش شرکت ها هفته آینده منتشر می شود که تحرک خوبی را در بازار ایجاد می کند. سود 9 ماهه شرکت خوب است و این عامل دیگری است که شاخص همچنان به سمت بالا حرکت می کند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا