بین الملل

عقب نشینی انگلیس در حمایت از زاغری

در این نامه که یک نسخه از آن در لندن تایمز منتشر شده ، آمده است که حمایت دیپلماتیک از خانم زاغری تعهد خاصی نسبت به دولت لندن ایجاد نمی کند.

نازنین زاغری ، شهروند ایرانی-بریتانیایی ، در سال 2016 به دلیل فعالیت های تبلیغی علیه رژیم بازداشت شد و در حال حاضر در حال گذراندن دوره محکومیت خود است.

طبق بیانیه سپاه ثارالله در کرمان ، وی یکی از شبکه های اصلی سازمان های معاند بود که تحت هدایت و پشتیبانی خدمات رسانه ای و جاسوسان دولت خارجی ، ماموریت های مختلفی را برای دستیابی به اهداف شوم دشمنان رژیم انجام می داد.

دولت انگلیس در پنج سال گذشته از همه روشهای ممکن برای اطمینان از آزادی زاغری استفاده کرده است ، اما موفق نشده است. در این میان یک اقدام جنجالی و غیرمعمول وزیر خارجه پیشین انگلیس است که دو سال پیش با حمایت دیپلماتیک از خامنه ای زاغری ، اختلافات را به موضوعی رسمی برای دولت های دو کشور تبدیل کرد.

جرمی هانت با ادعای اینکه تصمیم وی یک گام مهم دیپلماتیک است و به تهران نشان داد که رفتار او کاملاً اشتباه بوده است ، افزود: “این عمل به تمام دنیا نشان می دهد که نازانی بی گناه است و انگلیس تنها ناظری نخواهد بود که با یکی از شهروندانش معالجه شود “غیر منصفانه”. بود.

اخبار موضع گیری جدید دولت انگلیس هنگامی اعلام می شود که هفته گذشته شبکه 4 انگلیس مستندی در مورد وضعیت زاغری در ایران و تلاش همسرش در لندن برای آزادی وی پخش کرد.

تولیپ صدیق ، نماینده حوزه انتخابیه رات كلیف نیز اخیراً اعتراض كرد كه دولت لندن از شهروندان خود در خارج حمایت نكرده است.

دولت ایران بارها اعلام کرده است که حساسیت مقامات انگلیس ، نه تنها در حل این پرونده ، بلکه از نظر حساسیت سیاسی و قضایی نیز شرایط را برای حل آن پیچیده و پیچیده می کند.

حمید بعیدی نژاد ، سفیر ایران در لندن ، پیش از این در دیدار با رسانه های این کشور گفته بود که زاغری طبق قوانین ایران یک شهروند ایرانی است و به هیچ وجه قبول نمی کنیم که یک کشور خارجی بخواهد درباره یک شهروند ایرانی اظهارنظر کند.

وی رفتار لندن در این پرونده را دخالت مستقیم در امور داخلی ایران خواند و آن را غیرقابل قبول دانست. سفیر کشورمان توضیح داد: این واقعیت که ما پرونده وی را پیگیری می کنیم فقط برای اهداف بشردوستانه است تا وضعیت این فرد در ایران روشن شود ، اما این بدان معنا نیست که ما مداخله یک کشور خارجی و هر نوع مداخله ای را بپذیریم. در این رابطه کاملاً رد می شود.

سفیر کشورمان با بیان اینکه پرونده متهم باید در یک فضای مسالمت آمیز مراحل قانونی وی را طی کند ، خاطرنشان کرد: فشارهای سیاسی پرونده وی را پیچیده می کند و به حل آن کمکی نمی کند.

311311

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا