اقتصادی

فروش فوق‌العاده ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو با یک شرط جدید

سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) گفت: این دو خودروساز بزرگ ماهانه 25000 وسیله نقلیه تحویل می دهند تا از التهاب بازار از برنامه فروش اضطراری 150،000 دستگاه با حداكثر زمان تحویل تا پایان سال ، كاهش یابد. . جاری خبر داد و گفت: علاوه بر محدودیت های قبلی برای ثبت نام در این طرح ، داوطلبان باید در زمان ثبت نام 10 درصد از مبلغ خودرو را واریز کنند.

به گزارش اخبار ما ، روز گذشته (پنجشنبه) در چهل و چهارمین جلسه کمیته اتومبیل با حضور سرپرست وزارت صمت تصمیم بر این شد که در مجموع 150 هزار دستگاه خودرو از آنلاین تا پایان سال جاری به فروش برسد. افرادی که اسکان داده شوند.

در این جلسه جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت گفت: از اکتبر تا پایان سال جاری ، خودروسازان به طور منظم و مستمر 25000 دستگاه خودرو در اختیار متقاضیان بازار خودرو قرار می دهند. فروش بی نظیر می تواند عطش در بازار را برطرف کرده و نیازهای مردم را برآورده کند.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام برای کاهش التهاب در بازار خودرو و تأمین نیاز واقعی خریداران این محصول اجرا می شود ، گفت: در مجموع دو خودروساز بزرگ تا پایان امسال 150 هزار خودرو به بازار عرضه می کنند. شد. یک برنامه فروش فوق العاده ماهانه 25000 دستگاه با روش فروش سایر تولیدکنندگان خودرو تداخل نخواهد داشت و تمام برنامه های تصویب شده قبلی به شدت اجرا می شوند. در این بین ، تولیدکنندگان خودرو همچنان ملزم به انجام تعهدات قبلی خود در قبال مشتریان خواهند بود.

سرپرست وزارت صمت یادآور شد: از آنجا که تا همین اواخر تعدادی از تعهدات تولیدکنندگان خودرو وجود داشت ، 80٪ محصولات تولیدکنندگان خودرو برای انجام تعهدات قبلی و 20٪ نیز به طرح های فروش فوق العاده اختصاص یافته بود ، اما به دلیل کاهش میزان تعهدات معوق ، تصمیم گرفتیم 60 مورد را کنار بگذاریم. حداکثر 40٪ (60٪ تولید خودرو برای تأمین تعهدات قبلی سازندگان خودرو و سایر پروژه ها و 40٪ تولید برای فروش برجسته).

متقاضیان باید در زمان ثبت نام 10٪ از مبلغ خودرو را واریز کنند

سرقینی خاطرنشان کرد: کلیه شرایط تحویل خودرو ، از جمله روش قرعه کشی برای توزیع خودرو و محدودیت های ثبت نام در برنامه های جدید برای فروش فوق العاده محصولات از ماه اکتبر به بعد ، همان روال قبلی برنامه های قبلی اجرا شده خواهد بود. فقط یک شرط به شرایط قبلی اضافه شد. متقاضیان باید در زمان ثبت نام 10٪ از مبلغ خودرو را واریز کنند. این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده است که وقتی مبلغی از متقاضی ثبت نام دریافت نمی شود ، تعداد ثبت نام ها افزایش می یابد و مردم می گویند “سنگ رایگان ، گنجشک رایگان ؛ ثبت نام کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد”.

وی افزود: تفاوت دیگری نیز وجود خواهد داشت ؛ یعنی داوطلبان باید ظرف مدت 72 ساعت پس از اعلام نام ، مبلغ خودرو را تهیه و به حساب سازنده خودرو واریز كنند ، اما اکنون این مهلت به 120 ساعت (پنج روز) افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه سپرده 10 درصدی برای مشتریان ناموفق چه اتفاقی خواهد افتاد و چه مدت زمان لازم برای بازگشت به حساب ثبت احوال است ، گفت: “ما این 10٪ را از مردم نمی پذیریم ؛ این مبلغ از طرف متقاضی در حساب بانکی باقی می ماند ثبت نام ها از لحظه ثبت نام تا زمان اعلام برنده قرعه کشی در حساب واسطه. در واقع ، این مبلغ در حساب شخصی مسدود می شود و پس گرفته نمی شود و به حساب کارخانه سازنده اتومبیل تخصیص داده نمی شود.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: حداکثر زمان تعیین شده برای تحویل 150 هزار دستگاه خودرو یک تا سه ماه پس از ثبت نام نهایی متقاضیان خواهد بود. تعداد خودروهای قابل ارائه افزایش یافته و به طور متوسط ​​25000 خودرو در ماه (در دو مرحله كه احتمالاً هر دو هفته یكبار خواهد بود) از محصولات مختلف از ایران ، خودرو و سایپا وارد سیستم فروش برجسته می شوند و خودروهای منتخب در یك دستگاه تا سه ماه تحویل داده خواهد شد

وی افزود: این تصمیم قطعاً از التهاب در بازار جلوگیری می کند و ممکن است به طور کلی بتواند التهاب را از بین ببرد که امیدواریم التهاب در بازار را به طور کامل کاهش دهد. علاوه بر این ، اقدامات اساسی بیشتری در حال انجام است ، اما پذیرش این روش فروش فقط در پاسخگویی به نیازهای فوری مردم است. این طرح در حال حاضر برای شش ماه تعریف شده است ، اما قطعاً برای سال آینده ادامه خواهد داشت. این به این دلیل است که به دلیل کاهش تعهدات مربوط به ثبت نام های قبلی ، فشار بر تولید کنندگان خودرو کاهش یافته است. بنابراین ، آنها فقط به عنوان آخرین چاره به آن متوسل می شوند.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا