رویدادها

ماجرای خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری دهدشت چه بود؟

اخبار ما / کهگیلویه و بویراحمد یکی از کارگران شهرداری دهدشت گفت که همسرش شامگاه چهارشنبه 31 شهریور 1400 به دلیل کمبود منابع مالی برای خرید لوازم مدرسه دچار آتش سوزی شد.

“محمدجواد عرفانی” توضیح داد که نمی تواند هزینه خرید لوازم مدرسه برای پسرش را بپردازد که منجر به تشدید درگیری لفظی وی با همسرش شد. پس از این مشاجره ، زن کارگر آتش گرفت و او با مشاهده این صحنه سعی می کند شوهرش را که او نیز 30 درصد دچار سوختگی شده است خاموش کند ، بنابراین در نهایت هر دو به بیمارستان می روند.

وی که 39 سال دارد و 15 سال سابقه کار تحت قرارداد در زمینه وسایل نقلیه در شهرداری دهدشت دارد و حقوق ماهانه وی 5 میلیون و 800 هزار تومان است ، به اخبار ما گفت: اخیراً دستمزد دریافت نکرده است. 5 ماه و اگر یک روز بعد وقتی به سر کار آمد ، غیبت او رد شد.

وی با یادآوری اینکه چند روز قبل از خودسوزی همسرم در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مطالبات مقابل شهرداری تجمع کردیم اما هیچکس به کمک ما نیامد ، ادامه داد: دو پسر و یک دختر دارم. در این شرایط چه کسی مسئول سوزش سر دل فرزندان من است؟

این کارگر از شهرداری دهدشت خاطرنشان کرد: من خانه آپارتمانی ندارم و تنها در یک سالن اداری زندگی می کردم که دو اتاق آن در وضعیت بدی قرار داشت و مارها ، عقرب ها و زمستان های سرد زندگی ما را بدبخت می کرد.

عرفانی درباره این حادثه در شب خودسوزی همسرش توضیح داد: “از آنجا که ما در آستانه ماه اکتبر و بازگشایی مدارس بودیم ، من هیچ پولی نداشتم که لوازم اداری و لوازم مدرسه را در اختیار فرزندانم قرار دهم و همسرم توسط آتش سوزی به آتش کشیده شد. غم و اندوه. “زندگی و خانه من ویران شد. و اکنون مشکلات و کمبود زندگی من از یک سو و از دست دادن مادر فرزندانم ، از سوی دیگر ، زندگی من را خراب کرده است.

وی ادامه داد: همسرم گفت ؛ جایی که دیدیم شخصی در دفتری مشغول به کار است بدون اینکه دستمزد دریافت کند یا حتی نتواند برای کودکان وسایل مدرسه ، قلم و وسایل نوشتاری بخرد. که به حیاط رفت و روی آن روغن ریخت و آتش زد. من و یکی از فرزندانم سعی کردیم آن را خاموش کنیم ، اما از ناحیه دو دست ، شکم ، گردن و صورت دچار سوختگی شدم و همسرم نیز 80 درصد سوختگی داشت. همسرم به بیمارستان اهواز و من به بیمارستان یاسوج اعزام شدند. سوختگی مرد.

یک کمون دهدشت اظهار داشت: این مشکلات و خودسوزی همسرم ناشی از فقر ، محرومیت و بی پولی بود. به دلیل فشار ، همسرم آتش گرفت.

عرفانی خاطرنشان کرد: برخی از همکاران من به دلیل عدم پرداخت دستمزد و بی پولی ، کارت یارانه خود را به نانوایان متعهد می کنند تا بتوانند نان را قرض گرفته و به خانه ببرند.

وی بیان کرد: افراد دیگری در شهرداری دهدشت هستند که چنین وضعیتی دارند؛ تا حادثه دیگری رخ ندهد ، مسئولان باید با پرداخت حقوق و رسیدگی به مشکلات مقامات و کارگران شهرداری از چنین حوادث تلخ جلوگیری کنند و نیروهای شهرداری را درک کنند.

احسان تابش نژاد “، شهردار دهدشت ، در مرکز کهگیلویه وی در گفت وگو با خبرنگار اخبار ما در خصوص حقوق کارگران و کارکنان شهرداری ، اظهار کرد: کارگران و کارکنان شهرداری دهدشت حدود 4 ماه است که حقوق نگرفته اند و حقوق آنها سه شنبه یا چهارشنبه هفته جاری پرداخت می شود.

وی در مورد علت این مشکل افزود: بلاتکلیفی شورای شهر دهدشت و عدم برگزاری کمیسیون ها و … آنها از مهمترین دلایل این موضوع هستند و مشکلات شورای شهر همچنان ادامه دارد.

تابش نژاد گفت: حدود 200 کارگر و کارمند در شهرداری دهدشت با همین مشکل و وضعیت روبرو هستند.

شهردار دهدشت گفت: شهرداری دهدشت 28 میلیارد تومان از مردم و دستگاه های مختلف دولتی مطالبه می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا