رویدادها

معلمان بازنشسته هم رتبه‌بندی می‌شوند؟

کتابخانه:

افرادی که قبل از اول اکتبر 1998 بازنشسته شده اند ، در رتبه بندی معلمان قرار نگرفتند و اکنون یکی از سؤالات اصلی آنها این است که چرا گروهی از معلمان که دستور بازنشستگی آنها تا اول اکتبر 1998 صادر شده است ، به خصوص کسانی که بازنشسته شده اند 1 اکتبر 1998. نمرات معلمان را حذف کنید.

یکی از مدرسان بازنشسته ، که در اول اکتبر سال 1998 بازنشسته شده است ، در این رابطه می گوید: هیئت دولت تاریخ رتبه بندی را از اول اکتبر 1998 تصویب کرد و بسیاری از معلمان در این تاریخ بازنشسته می شوند که باید در این زمینه لحاظ شود . برای کسب رتبه ، اما در حین اجرا ، آنها از دوم اکتبر که تعداد زیادی از معلمان بازنشسته عملاً حذف شدند و این یک بی عدالتی بزرگ است ، رتبه بندی را اعمال کردند.

آیا آنها معلمان بازنشسته هم هستند؟

وی می گوید: “در سال 1998 با همكاران بازنشسته شدیم ، ما در سال 1968 وارد آموزش معلمان شدیم. با هم دوره ی آموزش معلم را گذراندیم. با هم وارد كلاس شدیم و بازنشسته شدیم. چرا آنها این جمله را از یك آنلاین اول و دومین آنلاین دوم چاپ كردند؟ قبل از دوم اکتبر. تفاوت زیادی در احکام و پاداش وجود دارد. چه کسی مقصر است؟ جبران خسارت برای افرادی که بیش از 30 تا 35 سال خدمت کرده اند و به طور مرتب در اول اکتبر 1998 بازنشسته می شوند ، بسیار کمتر از افرادی که 30 سال دارند محاسبه می شود. سالها بعد از 2 اکتبر 2010 کار کرده و به هر دلیل دیگری بازنشسته شده اید ، که قطعاً محاسبه می شود. این عادلانه نیست.

این موضوع باعث شد تا گروهی از مربیان بازنشسته در سال 1998 برای حضور در وزارت آموزش و پرورش حضور یابند تا بر وضعیت آنها بویژه پرداخت پاداش های بعد از اشتغال و گنجاندن در رتبه ها نظارت کنند.

علی الهیار ترکمن ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا نظارت ویژه برای معلمانی که قبل از اول اکتبر سال 1998 بازنشسته شده اند و از عدم درج رتبه بندی شکایت دارند ، انجام شده است ، گفت: رتبه بندی است از اول اکتبر سال 1998. در این روز کارمندان یا شاغل هستند یا بازنشسته می شوند ، کلیه افرادی که شاغل بودند ، در این رتبه قرار می گیرند و گروهی از افراد در اول اکتبر 1998 بازنشسته می شوند و حکم بازنشستگی آنها صادر می شود. هنگامی که در رتبه بندی گنجانده نشده است.

وی افزود: برای این گروه از بازنشستگان ، از بخش های مختلف کمک می خواهیم و از مراجع قانونی مختلف برای رتبه بندی بازنشستگان کمک می گیریم ، اما تا زمانی که اسناد حقوقی محکمی پیدا نکنیم ، از نظر قانونی مجاز به اعمال نمرات برای آنها نیستیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: به همین دلیل ما به صورت قانونی در حال مطالعه این موضوع هستیم. اگر پاسخ حقوقی محکمی بدست آوریم ، که شامل ارزیابی اولین مستمری بگیران از اکتبر سال 1998 است ، ما از آن استفاده خواهیم کرد که این امر اثرات آن از طرق مختلف است. اگر پاسخی دریافت نكنیم ، قانون به ما اجازه نمی دهد كه ارزیابی را برای بازنشستگان اعمال كنیم.

اللهیار ترکمن ادامه داد: “درخواست من از معلمان بازنشسته این است که این موضوع را در صلاحیت های قانونی آموزش و پرورش تحلیل کنند ، این وزارتخانه در کنار آنها است و می خواهد مشکل را حل کند.” بازنشستگان باید براساس آن چه اختیارات قانونی وزارت آموزش و پرورش از ما می خواهد نظارت کنند.

وی گفت: “ما با مقامات قانونی وارد مذاکره شده ایم تا معلمان بازنشسته ای را رتبه دهیم که می توانند اظهار نظر کنند و نظر آنها یک بخش از سخنان است.

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا