بین الملل

نامه مقام‌های سابق آمریکایی به بایدن برای کاهش کمک‌ها به تل‌آویو

گروهی از مسئولان، دیپلمات‌ها و افسران پیشین آمریکایی با ارسال نامه‌ای به جو بایدن درباره وضعیت جنگ در سرزمین‌های فلسطینی خواستار کاهش کمک‌ها به رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش اخبار ما، بیش از ۷۰ تن از مسئولان آمریکایی در نامه به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور از او خواستند که به رژیم صهیونیستی هشدار دهد که محروم کردن فلسطینیان از حقوق مدنی خود و توسعه فعالیت شهرسازی در کرانه باختری در میانه عملیات نظامی در نوار غزه «تبعات ناگواری» را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز نوشت، در این نامه آمده است که آمریکا باید آماده اتخاذ گام‌های ملموسی برای مقابله با این اقدامات باشد؛ از جمله اعمال محدودیت‌هایی در کمک‌های واشنگتن به تل‌آویو مطابق با قوانین و سیاست‌های آمریکا.

گروه امضاکنندگان نامه شامل بیش از ده سفیر پیشین و مقام‌های بازنشسته دیگر در وزارت خارجه، دفاع و اطلاعات آمریکا و کاخ سفید است؛ از جمله آنتونی لیک، مشاور امنیت ملی در دوره بیل کلینتون، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا.

این گروه در نامه خود مدعی شد عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه حماس «ضروری و قابل توجیه» بود، اما در عین حال با نقض‌ مکرر قانون بین‌المللی همراه بود.

گروه یاد شده در نامه خود همچنین از ایده آتش‌بس ۶ هفته‌ای و آزادی اسرا حمایت کرد. این گروه از ارتش رژیم صهیونیستی خواست تا به قوانین عملیات جنگی که مطابق با قانون بین‌المللی است، پایبند باشد.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا هم از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست به جنگ علیه نوار غزه پایان دهد و بر «نیاز به صلح» تاکید کرد.

بیش از ۳۱۰۰۰ فلسطینی از زمان شروع حملات ارتش صهیونیستی به غزه کشته شده‌اند، اکثر جمعیت این منطقه آواره شده‌اند و اکثر ساختمان‌های آن آسیب دیده یا ویران شده است. ایالات متحده از زمان آغاز یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده و سه مرتبه قطعنامه آتش‌بس غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا