سلامت

نگرانی از بروز گونه‌های جدید ویروس کرونا در نیویورک و کالیفرنیا

مطالعات جدید نشان می دهد که سویه های ویروس کرونا ویروس جهش یافته در ایالات متحده در حال شیوع هستند.

به گزارش اخبار ما ، متخصصان می گویند: این گونه ها نسبت به ویروس اصلی کرونا مسری و پرخاشگرتر هستند.

متخصصان مختلف رسانه ای متوجه شیوع جهش یافته ویروس کرونا در جهشهای جدید در سراسر ایالات متحده شده اند.

گونه ای به نام B.1.526 در شهر نیویورک در حال شیوع است که اولین بار در ماه نوامبر کشف شد.

به گزارش نیویورک تایمز ، در اواسط ماه فوریه ، ویروس کرونا یک چهارم کل زنجیره نمونه های ذخیره شده در پایگاه داده را تشکیل داد. این داده ها برای تحقیقات بیشتر در دسترس محققان است.

دو گروه تحقیقاتی از انستیتوی فناوری کالیفرنیا و دانشگاه کلمبیا یافته های خود را در مورد گونه های جدید تهیه کرده اند که هنوز در یک مجله معتبر منتشر نشده و توسط محققان ارزیابی نشده است.

نوسنتزویگ ، ایمونولوژیست از دانشگاه راکفلر ، در مصاحبه با نیویورک تایمز ، ابراز نگرانی کرد که این گونه جدید می تواند اثربخشی واکسن ها را کاهش دهد و افرادی را که یک دوره بیماری عروق کرونا قلب را پشت سر گذاشته اند بیمار کند.

آیا خطر مرگ و میر ناشی از سویه ویروس در کالیفرنیا بیشتر است؟

به گفته دویچه وله ، به نظر می رسد ویروس B.1.427 یا B.1.429 ، که به طور فزاینده ای در کالیفرنیا شیوع دارد ، نه تنها از نوع اصلی ویروس کرونا مسری است ، بلکه تهاجمی تر است.

نتایج یک مطالعه توسط دانشگاه کالیفرنیا ، سانفرانسیسکو نشان می دهد که برای درمان این ویروس ، روش درمان در بخش مراقبت های ویژه بیش از پنج برابر ویروس اولیه است. احتمال مرگ 11 برابر بیشتر است.

این ویروس به لس آنجلس تایمز گفت که در پایان ماه جاری (فوریه) ، ویروس احتمالاً باعث ایجاد 90 درصد از کل عفونت ها در ایالت کالیفرنیا می شود. این ویروس به سایر ایالات ایالات متحده و سایر کشورها سرایت کرده است.

این متخصص همچنین اظهار داشت که واکسن ها ممکن است نسبت به سایر سویه ها نسبت به سایر سویه ها ضعیف تر باشند.

با وجود این ادعاها ، برخی از متخصصان و محققان درگیر در فرآیند تحقیق در گزارشی در مجله Science به کاستی های نتایج مطالعه سانفرانسیسکو اشاره می کنند. آنها می گویند این مطالعه براساس داده های نسبتاً محدود انجام شده است.

انتهای پیام

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا