سلامت

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به افزایش روزافزون بیماران مبتلا به امیکرون گفت: در حال حاضر هر بیماری که به دلیل سرماخوردگی مراجعه می کند، اولین نفری است که به بیماری عروق کرونا قلب مبتلا می شود و باید در خانه قرنطینه شود.

وی گفت: افرادی که سرماخورده هستند نیازی به آزمایش کرونا ندارند. تمام سرماخوردگی ها باید به عنوان omicron و قرنطینه در نظر گرفته شود.

شکوهی با اشاره به اینکه کیت های omicron هیچ تفاوتی با دلتا ندارد، افزود: تست کرونا برای بیماران مبتلا به omicron هیچ تفاوتی با سایر سویه های کرونا ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین این اشتباه است که بگوییم omicron نیاز به آزمایش خاصی دارد. “

لقمان حکیم، رئیس بخش بیماری های عفونی این بیمارستان گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالا است، بنابراین لازم است دوباره محدودیت ها اعمال شود. برای حفظ سلامت عمومی.” و در صورت طبیعی بودن وضعیت، روزانه با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: نباید به Omicron دست کم گرفت و این ساده سازی ها باعث شده تعداد بیماران یک روزه از 3000 نفر به 9000 نفر افزایش یابد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه واکسیناسیون تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، افزود: واکسیناسیون علیه کرونا درصد زیادی از مرگ و میرها را کاهش می دهد، اما اینکه بگوییم مرگ و میر کاهش می یابد، قطعا در صورت بروز مشکل، کاهش می یابد. . این اتفاق نمی افتد، بحث منطقی نیست و در درازمدت شاهد اثرات افزایش تعداد بیماران هستیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron به طور جداگانه بافته نمی شود و باید مانند تاج های قبلی با آن رفتار کرد و تنها احتمال مرگ آن کمتر است.

مدت زمان قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در خصوص تعداد روزهای قرنطینه Omicron تاکید کرد: در آمریکا با توجه به اینکه روزانه بیش از یک میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند، تعداد روزهای قرنطینه مورد نیاز با 5 روز با علائم خفیف و 10 روز با علائم شدید است. اعلام شده است، اما در ایران نمی توانیم روزهای کافی برای قرنطینه داشته باشیم، بنابراین مردم باید مانند گذشته تا زمان بهبودی کامل در منازل خود بمانند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود و زنجیره انتقال قطع شود.

این متخصص عفونت گفت: درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی ممکن است امیکرون نداشته باشند اما برای گسستن این زنجیره توصیه می کنیم همه افراد با کوچکترین نشانه ای از سرماخوردگی قرنطینه شوند و نیازی به آزمایش نداشته باشند. خیر

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا قلب قطعا بارها منتشر شده است، زیرا این آمار فقط مربوط به افرادی است که از نظر حیثیتی مثبت بوده اند و با توجه به خطای 50 درصد آزمایشات می توان گفت که آمار خیلی بالاتر از این.””

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده انفجاری در تعداد بستری ها خواهیم داشت و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان لقمان حکیم افزود: تعداد فوتی ها در این منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران مبتلا به دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بستری ها افزایش می یابد. به طرز وحشتناکی.”

لزوم ادامه محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند بنابراین اعلام حضور حضوری دانش آموزان اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بسیار بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص واکسیناسیون کودکان نیز گفت: توصیه می شود والدین نسبت به کودکان واکسینه شوند زیرا آسیب پذیرتر از دیگران هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: مگر اینکه در آمریکا و اروپا واکسینه شده باشد! آنها هم واکسینه شده اند، اما تعداد بیماران مبتلا به امیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و آینده ما این است که باید با اقدامات، پیشگیری و محدودیت های لازم به آن آینده برسیم تا نظام سلامت آسیب نبیند. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در مورد پیک ششم نیز گفت: در پیک 4 و 5 قبل از رسیدن به پیک همه اینها را گفتیم و صحبت های علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی در این خصوص بگیرند. قبل از این، زیرا در غیر این صورت رو در رو با ساده سازی ها، ماه های بدی در پیش داریم.

دکمه بازگشت به بالا