سلامت

هوای تهران «ناسالم» برای تمام گروه‌ها/ احتمال تشکیل جلسه کمیته اضطرار

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران برای همه گروه ها ناسالم است، گفت: با پیش بینی سازمان هواشناسی و اینکه آیا آب و هوای پایدار به دلیل افزایش احتباس غلظت هوا، تشکیل خواهد شد.

دکتر. عباس شاهسونی در گفت و گو با اخبار ما. وی گفت: بر اساس گزارش های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در حال حاضر شاخص کیفیت هوای تهران بالای 150 و برای همه گروه ها ناسالم است.

وی با بیان اینکه بالاترین شاخص کیفیت هوا با عدد 251 و بسیار ناسالم مربوط به ایستگاه منطقه 3 تهران است، گفت: با پیش بینی سازمان هواشناسی و در صورت پایدار ماندن شرایط جوی به دلیل شرایط جوی، جلسه یک فوریتی آلودگی هوا برگزار می شود. افزایش غلظت در هوا

شاهسونی تاکید کرد: مردم باید در این شرایط آلودگی هوا حداقل تردد در فضای باز داشته باشند و از ماسک مناسب استفاده کنند. گروه های حساس به ویژه کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی عروقی و…، افراد چاق، افراد دیابتی و سایر بیماری های اساسی کمترین تردد در فضای باز را دارند و ورزشکاران نیز در فضای باز ورزش می کنند. در این شرایط این کار را انجام ندهید و اگر در فضای باز ورزش می کنید مدت و ساعات آن را کاهش دهید.

وی بیان کرد: در شرایط آلودگی مداوم هوا، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی یا ریوی و مرگ زودرس بیماران قلبی و سالمندان افزایش چشمگیری خواهد داشت و افزایش چشمگیر علائم تنفسی در کل جمعیت رخ می دهد.

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت همچنین تصریح کرد: بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار، سالمندان و دیابتی ها از منزل خارج نشوند و افراد عادی نیز از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند. . .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا