بین الملل

واکنش جدی حماس به کشتار هولناک رفح/ در هیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کنیم

به گزارش اخبار ما، در پی جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح و به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر، جنبش حماس بیانیه مهم صادر کرد.

پایگاه خبری الجزیره گزارش داد که جنبش حماس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که این جنبش پس از جنایت شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان در رفح در هیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کند.

پس از جنایت هولناک شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله به اردوگاه آوارگان در رفح، جنبش حماس اعلام کرد که در هیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کند.از سوی دیگر، کانال ۱۱ عبری پس از جنایت مهیب اشغالگران در رفح، فاش کرد که کابینه این رژیم با ارائه پیشنهادهایی به میانجیگریان قطری و مصری خواستار اقناع حماس برای مذاکرات آتش بس شده، اما برخی منابع اعلا کردند که حماس هرگز در هیچ مذاکره آتش بسی حاضر نخواهد شد.

به گزارش این کانال عبری، پیشنهاد جدید شورای جنگ این رژیم پس از حمله هولناک به رفح با پیشنهادات گذشته تفاوتی در ماهیت آن ندارند و کماکان خواسته‌های سران این رژیم برای آتش بس است.

به گزارش آنلاین، این منبع رسانه‌ای عبری به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت که مشابه مذاکرات پیشین غیرمستقیم با حماس، اسرائیل هم اینک نیز به دنبال آتش بس موقت با معیارهای مدنظر خود به طرف حماس است.

گفتنی است که ساکنان نوار غزه به ویژه شهر رفح شب گذشته شاهد حملات بی سابقه‌ای بودند که به دنبال آن بیش از ۵۰ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌هایی جداگانه، به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را به طور ویژه، مسئول این جنایت اعلام کردند.

شب گذشته شاهد حملات بی سابقه‌ای بودند که به دنبال آن بیش از ۵۰ تن به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

310310

تیم تحریریه مقالات بین المللی

تحلیل‌گر خبری بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای داغ جهانی. به شما اخبار روز را با نگاهی بی‌طرف و با تحلیل‌های کارشناسی ارائه می‌دهم. با دسترسی به منابع قوی، اطلاعاتی دقیق و جامع را به شما می‌رسانم.
دکمه بازگشت به بالا