رویدادها

وجود گاردریل ناایمن یکی از دلایل حادثه رانندگی در محور کاشان – قم

اخبار ما/ اصفهان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان حضور ناایمن گارد راه آهن در مسیر کاشان – کم را یکی از دلایل برخورد تریلر با اتوبوس مسافربری دانست که در آن 8 نفر کشته و 16 زخمی

سرهنگ اصغر زارع با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت 3:25 بامداد امروز تریلر حین حرکت در جاده کاشان – قم از مسیر خود منحرف و با یک دستگاه اتوبوس مسافربری با 21 سرنشین از استان دهدشت وارد لاین مقابل شد. کهکیلویه و بویراحمد در مسیر تهران بودند که با هم برخورد کردند.

وی افزود: در این حادثه یکی از سرنشینان تریلر و هفت سرنشین اتوبوس مسافربری در صحنه تصادف جان باختند و 16 نفر مجروح شدند که 11 نفر در بیمارستان بستری شدند. و 5 سطحی بود.

نقش نرده های ناامن در وقوع و شدت حادثه امروز

رئیس پلیس راه استان اصفهان علت اصلی این حادثه را ناتوانی راننده تریلر در کنترل وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد که مقاومت لازم را نداشت.

38 نفر در کاشان – اصفهان و محور “کاشان – کم” جان باختند.

به گزارش اخبار ما و به نقل از سایت روزنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، وی اظهار کرد: از ابتدای سال 1400 با احتساب جان باختگان حادثه امروز، 38 نفر از هموطنانمان بر اثر حوادث رانندگی در محورهای “کاشان – اصفهان” و “کاشان”. تبر «قم» ۲۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و مجروح شدند.

لزوم بهسازی سریع جاده آسفالته و تعویض نرده حفاظتی

زارع با بیان اینکه محورهای کاشان – اصفهان و کاشان – کم حدود 264 کیلومتر است، به وجود جاده های آسفالته نامناسب و نرده های حفاظتی ناایمن اشاره کرد و گفت: درخواست ما از اداره راه و شهرسازی این است که نسبت به ترمیم جاده آسفالته اقدام کنند. در اسرع وقت.” حتی الامکان گاردریل های این محور را جمع کرده و با نیوجرسی مفصلی جایگزین کنید تا حتی اگر خودرو به دلیل خواب آلودگی راننده منحرف شود، وارد لاین مخالف جاده نشود.

نقش خودروهای مقاوم و جاده های ایمن در کاهش تلفات انسانی

رئیس فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد عوامل انسانی در 70 درصد تصادفات رانندگی دخیل هستند، افزود: با این حال در سال های اخیر پلیس توانسته از مرگ تعداد زیادی از هموطنان در ترافیک جلوگیری کند. تصادفات، اما باید توجه داشت که خطای انسانی اجتناب ناپذیر است و در صورت ساخت خودروهای بادوام و توجه بیشتر به ایمنی راه ها، با وجود خطای انسانی، شاهد تلفات کمتری در تصادفات خواهیم بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا