سلامت

پایان پاندمی کرونا نامشخص است

به گزارش شفاف ، قاسم جانابابایی ، معاون وزیر بهداشت ، به کنگره مدیریت دیجیتال Covid upravljanja که در علوم پزشکی تهران برگزار شد ، گفت: “یک سال از بیماری همه گیر تاج کشور می گذرد و اکنون فرصتی برای بررسی نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت است.” ما در یک سال گذشته تجربیات موفق و ناموفق داشته ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه محل سیاست نیست بلکه مکانی است که باید نقایص خود را به ما نشان دهد. اگر دانشگاه کاستی ها و ساختار خدمات ما را اصلاح نکند و دیدگاه های اصلاحی ارائه ندهد ، چه کسی می خواهد چنین مواردی را ارائه دهد؟ ما باید یاد بگیریم که بر این اساس تجزیه و تحلیل کنیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در آن مدت من از کرونا سخنرانی هایی نوشتم که به 600 تا 700 صفحه می رسید ، افزود: تقریباً سعی کردم همه اینها را از محیط یاد بگیرم. اگر کسی در محیط خود اقدام موثری انجام دهد ، می تواند به یک کشور تبدیل شود. در دانشگاه های کوچکتر در مناطق مختلف کشور ، دیدم که آنها عملکرد بسیار خوبی دارند.

جان بابایی با بیان اینکه مراقبت های بهداشتی ویترین ساختار ارائه خدمات وزارت بهداشت است ادامه داد: موفقیت آنچه در آموزش و تحقیقات اتفاق می افتد در پنجره مراقبت های بهداشتی تعیین می شود. اگر آموزش و تحقیقات بهداشتی مثر نباشد ، باید در آنها تجدیدنظر شود. ما باید صادقانه صحبت کنیم و بپذیریم که ساختار خدمات ما پر از نقاط قوت و ضعف است. ما باید نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم ، در غیر این صورت به مردم خیانت کرده ایم.

ما نمی دانیم همه گیری تاج تا چه زمانی پایان می یابد

معاون وزیر بهداشت گفت: “ما هنوز نمی دانیم که همه گیری کرونا چه زمانی پایان می یابد و حتی واکسیناسیون نمی تواند به ما بگوید که چه اتفاقی برای این بیماری خواهد افتاد.” زیرا ممکن است به یک بیماری مزمن منطقه ای تبدیل شود و ما سالها باید با آن مقابله کنیم. بنابراین ، ما باید مراحل اساسی بیماری ، از جمله تشخیص به موقع ، بستری شدن زود هنگام در بیمارستان ، ارزیابی بیمار ، مراقبت های بهداشت روان ، استفاده مناسب از روش های تنفسی و مراقبت های تنفسی ، مدیریت استفاده مناسب از دارو و غیره را انجام دهیم. در غیر این صورت بیمار گم می شود. در زمینه تشخیص باید زودتر تشخیص دهیم.

وی گفت: “یکی از مشکلات ما در کشور ترس از مردم است و به همین دلیل آنها دیر می آیند.” “ما باید از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به درستی استفاده کنیم.” ما در کشوری هستیم که مردم به بخش خصوصی اهمیت می دهند و نباید نحوه خدمت به مردم را تغییر دهیم بلکه باید نحوه خدمت به آنها را سازماندهی کنیم.

وی با تأکید بر توانایی استفاده از پزشکی از راه دور گفت: در همین راستا دانشگاه تهران اقداماتی انجام داده است که باید تدوین شود. این کار باید در دانشگاه های بزرگی انجام شود که هم دارایی الکترونیکی دارند و هم دانشکده. این توانایی است که اگر از آن غفلت نکنیم ، می توانیم بسیاری از توصیه ها را مدیریت کنیم. در زمینه مراقبت و خدمات در خانه ، تعرفه هفته آینده اعلام می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از دستاوردهای خوب طرح تحول سلامت احداث کلینیک های ویژه بود ، گفت: دوست دارم همه کلینیک های ویژه در بیمارستان ها ایجاد شوند. تجربه نشان داده است که کلینیک های ویژه ساخته شده در بیمارستان ها مثر بوده اند.

وی با تأکید بر اینکه کلینیک های تخصصی باید در کنار بیمارستان ها باشند ، گفت: با داشتن کلینیک های تنفسی ، که البته بسیاری از بیمارستان ها داشته و می توانند تعداد ویزیت های بیمارستان را کاهش دهند ، باید این موارد را افزایش دهیم. ما باید در کنار بیمارستان های خود کلینیک تنفسی داشته باشیم. یکی از مراحلی که باید در نظر گرفت این است که مهمترین مرحله برای بیمار کرونا مراقبتهای تنفسی مناسب است. بسیاری از بیمارستانها بدون بهره مندی بیمار ، لیترهای زیادی اکسیژن مصرف می کنند. لازم به ذکر است که اکسیژن زیاد به بیمار آسیب می رساند و اکسیژن کم ، اما باید از آن به درستی استفاده کنیم. البته بیشتر بیمارستانهای ما اکنون دارای یک تیم تنفسی هستند و هر کاری که بتوانیم برای تقویت این تیمها انجام دهیم بسیار ارزشمند است.

لزوم توجه به بهداشت روان و تغذیه بیماران مبتلا به بیماری کرونا قلب در بیمارستان

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: باید بیشتر انرژی خود را در معرض خطر بیماران قرار دهیم که در این صورت مرگ و میر کاهش می یابد. ما باید بخشهای خود را بر اساس بیماران پر خطر و متوسط ​​طبقه بندی کنیم. یکی از مهمترین مواردی که ما از آن غافل شده ایم ، سلامت روان است. بیماران واقعاً استرس زیادی دارند. یا در بیمارستان یا در خانه. شاید اگر ما بیشتر درگیر این موضوع می شدیم حال بیماران بهتر باشد. ما باید یک گام اساسی برای آرام کردن و کاهش اضطراب بیمار برداریم

ما می توانیم تیمی از مشاوران رابط در بیمارستانها ایجاد کنیم یا از یک پرستار کمک بگیریم. تاکنون دستورالعمل هایی که در این زمینه داده ایم تغییری در روند کار ایجاد نکرده است. در همان زمان ، یکی از موضوعاتی که توجه زیادی به آن نکردیم ، تغذیه بود. ما هنوز در مورد رژیم غذایی بیماران کرونا به شرایط مطلوب نرسیده ایم.

وی تأکید کرد: یکی از دلایل موفقیت ما در کشور روسای بیمارستان های ما بودند که اگر خودشان کار را به عهده نمی گرفتند وضعیت خوبی نداشتند. در عین حال ، ما باید مستند سازی را بیاموزیم.

تعرفه های پزشکی باید براساس سخت کوشی باشد نه نظم و انضباط

جان بابایی با بیان اینکه کرونا چیزهای زیادی از جهان و ایران آموخته است ، افزود: باید به یاد داشته باشیم که تجربیات مثبتی داشته ایم و از درسهایی که از دنیا آموخته ایم استفاده می کنیم. در عین حال ، ما باید منابع خود را سازماندهی کنیم. تجربه ما خوب است. ما باید بیمارستان های خود را مستقل کنیم و سپس آنها را به هم متصل کنیم تا در یک زنجیره با هم کار کنند ، ما می توانیم نیروی کار را سازماندهی کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: “در عین حال ، سیستم اقتصادی و مالی ما باید در بیمارستانها سازماندهی شود.” یکی از اقدامات اساسی که باید انجام شود ، تغییر تعرفه ها با توجه به شرایط است. تعرفه های پزشکی مشکلی دارند ، قیمت خدمات پزشکی باید بر اساس دشواری کار باشد ، نه زمینه و در عین حال باید یک تغییر اساسی در سیستم اعتباربخشی ایجاد کنیم تا بر اساس شاخص های حیاتی باشد و بیمارمحور.

انتهای پیام /

تحریریه اخبار ما

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا